י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"דובר עברית"

פגשה את יחיא סינוואר? הבן של החטופה מספר מה קרה

שעות אחרי שפורסם כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר פגש במנהרה את יוכבד ליפשיץ ששוחררה לפני למעלה מחודש משבי החמאס וזו הטיחה בו ביקורת על מעשיו, בנה אומר שלא מדובר היה בסינוואר אלא בכיר חמאס אחר דובר עברית

פגשה את יחיא סינוואר? הבן של החטופה מספר מה קרה
שחרור חטופים משבי חמאס צילום: חמאס

שעות אחרי שפורסם כי יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי החמאס לפני כחודש הטיחה ביקורת בפני מנהיג חמאס יחיא סינוואר שהגיע לראות מקרוב את החטופים, בנה יזהר ליפשיץ אומר בראיון ל'חדשות 13': "היא חשבה שפגשה את סינוואר במנהרה. זה לא היה הוא, אלא בכיר חמאס אחר דובר עברית".

לפי דיווחים מוקדמים היום, יוכבד ליפשיץ, שנחטפה לעזה והייתה בין הראשונים ששוחררו אחרי כשבועיים וחצי, אמרה אתמול (שלישי) בהפגנה להשבת החטופים שנותרו בשבי, שנערכה בקריה בתל אביב, כי פגשה את מנהיג ארגון הטרור חמאס יחיא סינוואר: "הוא היה אצלנו שלושה או ארבעה ימים אחרי שהגענו. שאלתי אותו איך הוא לא מתבייש, לעשות דבר כזה לאנשים שכל השנים תמכו בשלום? הוא לא ענה". יוכבד הוסיפה כי היא מצטרפת למאבק להשבת החטופים ומתכוונת להשתתף בהפגנות - עד שבעלה עודד ליפשיץ ושאר החטופים ישובו.

ליפשיץ, תושבת קיבוץ ניר עוז בת 85, שוחררה ב-23 באוקטובר יחד עם נורית קופר בת ה-79, גם היא תושבת הקיבוץ. יום לאחר שחזרה לארץ היא שיחזרה את שעברה בשבי במסיבת עיתונאים בבית החולים איכילוב: "הם השכיבו אותי באופנוע על הצד, הם פוצצו את הגדר שבנו, גדר אלקטרונית מיוחדת בשתיים וחצי מיליארד דולר".

ליפשיץ המשיכה בכאב ואמרה כי "לא היה הבדל, הם חטפו קשישים וצעירים. אחר כך הם העבירו אותנו. הם לא שברו לי את הצלעות, אבל הכאיבו וזה הקשה לי על הנשימה". ליפשיץ ציינה כי "חילקו אותנו לקבוצות לפי קיבוצים ותושבים, והובילו אותנו במנהרות קילומטרים, הם לקחו ממני את השעון והתכשיטים תוך כדי הנסיעה". ליפשיץ האשימה ואמרה כי "היינו השעיר לעזאזל, שרפו לנו את השדות באש וצה"ל לא התייחס לזה ברצינות".

הודעתה לתקשורת עוררה ביקורת מגורמים שעוסקים בהסברה הישראלית: "העובדה שאפשרו ליוכבד ליפשיץ לשאת הצהרה בשידור חי הייתה טעות. לא בטוח שהיה מישהו שערך דיון מקדים בנושא ושאל את עצמו את כל השאלות. מדובר בפיגוע הסברתי". בגין אותה מסיבת עיתונאים דובר בית החולים אבי שושן שילם במשרתו ופוטר.

יחיא סינוואר חמאס יוכבד ליפשיץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד