י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בצל הפיגוע הקשה

לייבל'ה עם כל הנייעס של שבוע הפסקת אש

והשבוע במהדורת לייבל'ה: ראש העיר שצעד זמן רב בליל שבת לאחל מזל טוב לגפני, הקיצוצים במשרדי הפרסום, השטייגען של הממשיך של רבי ברוך מרדכי, החתונות של הגבירים בארה"ב, התפוח שעבד בצאנז, והרבי שפגש את הזמר בכלוב העישון שנפתח בנתב"ג

לייבל'ה עם כל הנייעס של שבוע הפסקת אש
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סגר שבוע בעצבות גדולה לנוכח הפיגוע הקשה בכניסה לירושלים. לייבל'ה שכבר חשב להימלט מהארץ, נמלך בדעתו והחליט כי בזמן כזה חייבים להישאר בישראל ולהמשיך ללמוד. לייבל'ה שוקל בכל אופן כן לטוס לאור חידוש כלובי העישון בנתב"ג, ועל כך בהמשך. 

לייבל'ה ראה וידאו תוסס ביותר של הממשיך של מרן הגרב"מ אזרחי זצ"ל הגאון רבי בן ציון אזרחי שנכנס לנעליו בראשות הישיבה 'עטרת ישראל' איך שראש הישיבה מתווכח בלימוד בכל כוחו עם התלמידים בהיכל הישיבה במודיעין עילית. לייבל'ה לוקח דוגמא רצינית מראש הישיבה. 

הגרב"צ אזרחי בשיעור כללי. צילום: נתנאל לוונשטיין

עם כניסת שבת במודיעין עילית שפשף לייבל'ה את עיניו כשראה את יו"ר דגל התורה והאיש שנלחם כעת בנגיד בנק ישראל מסתובב עם הספודיק ההדור ברחובות ברכפלד. לשאלת התחקירנים של לייבל'ה התברר כי מוישה גפני הגיע לשבות בעיר יחד עם בני המשפחה המורחבת לרגל שמחה משפחתית. המשפחה התארחה בקמפוס המפואר 'ראדין' הסמוך לפינת החי המפורסמת של העיר. גם סב החתן הגאון רבי נחמן פלונצ'ק מראשי ישיבת סלבודקה התארח בקמפוס.

בליל שבת נדהם לייבל'ה שבעתיים כשראה את לא פחות מאשר הראיס המקומי יעקב גוטרמן ורעייתו הרבנית תליט"א צועדים את כל הדרך מקרית ספר לברכפלד כדי לאחל מזל טוב לשותף הדגלאי. גוטרמן ואשתו ישבו בשולחן השבת של גפני משך שעה ארוכה.

בהמשך לחשיפת לייבל'ה מלפני מספר שבועות: במשרדי הפרסום החרדים טרם התאוששו ממצב המלחמה אליה נקלעה ישראל. כמה משרדים גדולים הוציאו את עובדיהם לחל"ת לגמרי וחלקם קיצצו קיצוץ ניכר בשכרם. בינתיים סופר ליבל'ה את דקות הפרסום שהתארכו בחדשות 12. 

חתונות ענק בעולמם של הגבירים התקיימו השבוע, בלוס אנג'לס חיתן הנגיד שלמה יהודה רכניץ את בתו בחתונת פאר, כך גם ביום רביעי בערב נערכו חתונות ענק בארה"ב, הנגיד יוסל טאבק חיתן בלייקווד את בתו, כך גם הנגיד סם שפירא חיתן, ובאותו ערב בויליאמסבורג חתונת בתו של הנגיד יואלי לנדא, מה שבטוח למוזיקה החסידית לא היה חסר עבודה אם כי היה קרב על כל זמר וזמר. 

ומי שחזר לארץ היה יאיר נתניהו הבן המפורסם של אבו יאיר. יאיר, שכל חייו תרם למדינת ישראל, הגיע להתנדב באיחוד הצלה לשם גויס בצו מיוחד וחשאי. בתמונה ראה לייבל'ה את מוטי קרישבסקי מלמד בת"ת ברמות ומחשובי קהילת אונגוואר במודיעין עילית כשהוא מסביר ליאיר על אופן העבודה. האם יאיר ייקח אופנוע בעתיד?

ואת שרי הממשלה החרדים ראה לייבל'ה בתפילת מעריב לאחר הישיבה הדרמטית על תקציב המלחמה. לייבל'ה גם את השר גולדקנופף שהשבוע אף התבטא בישיבה המסווגת של סיעת יהדות התורה כי אם הוא היה נכנס לעזה היה משיב את כל החטופים ברגע. לייבל'ה תוהה האם הוא מתכוון להיכנס לבד, או שמא שוקל לגייס את כל כיתת הכוננות של חסידות גור שדפקו הופעה השבוע במטווח? 

צוות לשכת יו"ר ועדת הכספים יצאו ליישבי העוטף והטבח הנורא. בקיבוץ בארי קיבלו הסברים מח"כ לשעבר חיים ילין שניצל בנס מהטבח. לקינוח מורגנבסר נתן סלפי למוישי זלושינסקי האיש החזק שחיבק בחום את החכ"ל. 

השבוע ראה לייבל'ה אחדות ליטאית-חסידית בצל המלחמה: מוישי מילר, עוזרו של פינדרוס, החל להשתתף בקביעות בשיעורו היומי של יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר בפרשת שבוע המתקיים לאחר תפילת מנחה בבית הכנסת של הכנסת. לייבל'ה תיעד את התלמיד החדש שואל שאלות את המגיד שיעור אחרי השיעור. 

את איש החסד משה הררי, תפסנו השבוע במשכן הכנסת יחד עם שר הדתות מיכאל מלכיאלי, שהתפעל מהתרומות שנתן לטובת מפוני הדרום.

העיתונאי הבכיר ישראל כהן נצפה השבוע באירוע בויז'ניץ מתברך מהרבי יחד עם בנו ממשיך דרכו. הרבי הגיע למעמד נס ההצלה בבית הכנסת במושב זקנים שקרס לפני שנה שם בירך את המתפלל ישראל כהן. 

את עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך ראה לייבל'ה מדליק נר בכותל המערבי לאחר שיצא למעריב באמצע המאבק נגד כניסת פועלים ערבים לביתר. 

למסע הלווית הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן הי"ד שנרצח בפיגוע הירי בכניסה לירושלים שהתקיימה ברחבת קרית בעלזא בהשתתפות האדמו"ר, הגיע נשיא בית הדין הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף שהוא מלווה בעו"ד קובי אלתר שהגיע במיוחד משירות המילואים שלו.

את הגאון רבי אליהו שלזינגר רבה של גילה בירושלים ראה לייבל'ה על הרכבת הקלה בירושלים כאחד האדם ממש. 

על יד עמדת הבייגלעך בטרקלין דן בשדה התעופה הבחין לייבל'ה בפרויקטור יוסי דייטש בשיחה ידידותית עם הנגיד הצעיר מושי ניימאן שחזר מחתונת וויז'ניץ וויאלמסבורג. לייבלה הקשיב לתוכן השיחה ושמע את דייטש מזמין את ניימאן לאירועי ל"ג בעומר במתחם הווי איי פי השמור לאנשי רומי מעלה.

את האדמו"ר מלעלוב ראה לייבל'ה בפינת עישון בדרך לארה"ב, עם הזמר (הצעיר) שלוימי ורצברגר שיוצא לסבב הופעות בארה"ב.

את האדמו"ר מאפלע החתן של הרבי ממודז'יץ ראה לייבל'ה עומד בתור בסופר כאחד האדם ממש ורוכש מוצרים ללא גבאים ומשמשים. 

בתערוכה השנתית ojba שהתקיימה השבוע בניו ג'רזי ראה לייבל'ה את העסקן יהושע וינברגר מחסידות בעלזא ביחד עם יוזם התערוכה העסקן אלעזר אלימלך וובר והעסקן אריה גרינצווייג מסטעטן איילנד. 

מי שהתארס השבוע היה הצלם הבחור החשוב אברהם אבא אייזנבאך המכונה בצילמים 'א. אייזבנאך'. לייבל'ה יודע לספר כפי שדווח אחרי חג הסוכות כי במוצאי שמחת תורה היה אייזנבאך שתפס את התפוח במעמד זריקת התפוחים אצל הרבי מצאנז בקריה בנתניה. וכך הישועה עבדה אחרי 50 יום. 

דריכות במאה שערים לקראת הפתיחה המחודשת של מאפיית 'ברוקלין' המיתולוגית לאחר שנסגרה בשנה שעברה. צפי לתורות ענק לרכישת הסופגניות המדוברות.

את הרבי מביאלא פשיסחא ראה לייבל'ה השבוע נותן 'שיריים' לעסקן הגדול של סקווירא הרב שלום בער פישל באירוע אצל הרב שלום אליהו פלברבוים מסקווירא. 

בחתונה הגדולה לבת הנגיד הרב יואל לנדא נשיא קרן תוספות יום טוב, בלט במיוחד שלט מזל טוב עם 15000 שמות של חברי קרן תוספות יום טוב סניף ארץ ישראל.

חברי מקהלת היוקרה "נשמה" נצפו בדרכם לסדרת אירועים ומופעים בארה"ב.

את המשנה למנכ"ל משרד הרווחה משה לבון ויועץ שר הרווחה שלומי גזית ראה לייבל'ה מתברכים מהרבי מדאראג בחתונת נכדו שהתקיימה בשבוע שעבר בבני ברק, האדמו"ר הודה לצוות השר על עזרתם המסורה למוסדות החסידות.

התרגשות שיא השבוע: באמצע חתונת נכדת אחיו הרב זעליג קורניצר, נודע להרב זלמן קורניצר שנהפך ל'עלטר זיידע', בלידת נינתו הראשונה למזל טוב. 

איש הקשרים אליהו שכטר הגיע לאחל מזל טוב ליועץ הרפואי הבכיר בעולם הרב אלימלך פירר לרגל שמחת החתונה לנכדתו. הרב פירר רקד עם איש הקשרים ריקוד נדיר.

צפו בתיעוד:

את נשיא ארגון 'פרי חיים' הרב משה שלזינגר עם יו"ר וועדת הבריאות בכנסת ח"כ יוני משריקי, לאחר דיון מעמיק בנוגע לסיוע לזוגות מעוכבי ילדים.

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק מברך בחמימות רבה את מנכ"ל 'הדסה' הפרופ' יורם וייס, בסיום הביקור שנערך במעונו עם הנהלת המרכז הרפואי 'הדסה'.

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לישראל דרנגר רמ"ט לשכת חנוך זייברט מ"מ ראה"ע לרגל אירוסי בתו בשעטומ"צ, עם בן הגאון רבי ישראל משה אולבסקי, ראש ישיבות גור בארה"ב.

ברכת מזל טוב לעסקן ועוזר השר מאיר פרוש ר' ישראל ורטהיימר לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה, בן לחתנו ר' יצחק אייזנבך.

ברכת מזל טוב לאיש החסד הנודע הרב שי גראוכר יו"ר 'ביחד ננצח' וראש רשת הכוללים 'מגנא ומצלא' לרגל הכנסתו של הבן יקיר דב נ"י בברית הפאות לרגל הגיעו לגיל שלוש. מעמדים גדולים נערכו בבתי כל גדולי ישראל מכלל החוגים שבירכו את הרב גראוכר על פועלו למען עולם התורה.  

ברכת מזל טוב לעסקן לבית בעלזא הרב ראובן חיים וויינברגר מארה"ב לרגל שמחת נשואי נכדו בן לחתנו הר"ר הרשלה פריד בעל הצ'יינג המפורסם בלייקווד ובן להרב מרדכי פריד מראשי המשוררים בחצר הקודש בעלזא, עם בת המשפיע הרב מרדכי ווייס מבורו פארק.

ברכת מזל טוב לשלומי וייס מעסקני חסידות ויז'ניץ לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לצלם יהושע פרוכטר צלם חסידות ויז'ניץ לרגל היותו סבא בפעם הראשונה. 

ברכת מזל טוב לאיש התיירות ישראל צוקר לרגל שמחת החלאק'ה לבנו. 

ברכת מזל טוב לאיש הקריינות, הדוברות והיח"צ ר' יעקב (יענקי) רייזנר לרגל שמחת בר המצווה לבנו. לייבל'ה ראה את איש המשמרת והחינוך מוטק'ה בלוי מגיע לאחל מזל טוב. 

לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד