א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לעולם לא עוד?

גרמניה: עליה של 300% בתקריות אנטישמיות

מאז מתקפת הטרור של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, דווחו בגרמניה קרוב ל-1,000 תקריות אנטישמיות. חלק מהמעשים הללו כוללים אלימות קיצונית והרס רכוש. גרמניה רשמה עלייה של למעלה מ-300% בתקריות אנטישמיות

קנצלר גרמניה עם נשיא המדינה בקיבוץ בארי
קנצלר גרמניה עם נשיא המדינה בקיבוץ בארי צילום: חיים צח/לע״מ

האגודה הפדרלית של המחלקות למחקר ומידע על אנטישמיות (RIAS), המתעדת מקרים של אנטישמיות בגרמניה, פרסמה את הדו"ח האחרון שלה, המתעד כמעט 1,000 מקרים של תוקפנות כלפי יהודים במדינה מאז מתקפת הטרור של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר.

הדו"ח האחרון של RIAS עקב אחר תקריות אנטישמיות בגרמניה בין ה-7 באוקטובר ל-9 בנובמבר, שהסתכמו בממוצע ב-29 ליום. כתובות נאצה אנטישמיות, סימון בתים ומוסדות יהודיים והתקפות פיזיות אכזריות היו בין התקריות שתועדו.

בסך הכל, ההתרחשות של תקריות מסוג זה עלו ב-320% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022. ארגון RIAS דיווח כי במהלך התקופה הארגון בדק 994 מקרים מאומתים - כולל שלושה מקרים של אלימות קיצונית , 29 תקיפות, 72 מקרים של הרס רכוש, 32 איומים, 4 שליחת חומר אנטישמי ו-854 מקרים של התנהגות פוגענית. 854 המקרים של התנהגות פוגענית כללו 177 התכנסויות אנטישמיות.

יהודים רבים בגרמניה חוו תקריות אנטישמיות בחיי היומיום שלהם ואפילו אלו שלא נחשפו לשום תקרית אנטישמית דיווחו על תחושות של חוסר ביטחון ופחד, מסרה המחלקה למחקר ומידע על אנטישמיות.

אנטישמיות גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד