א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"ספקטרום הג'יהאד"

מלחמת ישראל עזה: המודיעין הגרמני מזהיר מפני סיכון גבוה לטרור

סוכנות הביון הפנימית של גרמניה אומרת שהסכנה לפיגוע טרור במדינה "גבוהה ממה שהייתה במשך זמן רב". היא ציינה את פיגועי חמאס ב-7 באוקטובר ואת מלחמת ישראל-חמאס שלאחר מכן כגורמים לכך  

מלחמת ישראל עזה: המודיעין הגרמני מזהיר מפני סיכון גבוה לטרור
בית כנסת בגרמניה צילום: depositphotos

הסוכנות הפדרלית של גרמניה להגנה על החוקה (BfV) מסר כי הסכנה של מתקפת טרור איסלאמיסטית על אדמת גרמניה גדלה באופן משמעותי.

הסוכנות מסרה כי הסיכון המוגבר להתקפות נגד הקהילה היהודית או "המערב בכללותו" הגיע בעקבות פיגועי חמאס ב-7 באוקטובר והמערכה הצבאית של ישראל ברצועת עזה.

ראש הסוכנות תומס הלדנוואנג אמר שהאיום של מתקפה איסלאמיסטית נמצא על הכוונת זמן רב בגרמניה. הדגשתי שוב ושוב שאפשר לבצע פיגוע איסלאמיסטי בגרמניה בכל יום", אמר.

עם זאת אמר כי האלימות הנוכחית בין ישראל ועזה הובילה לתדירות מוגברת של קריאות לאלימות בתוך "ספקטרום הג'יהאד".

"זה עלול להוביל להקצנה של עבריינים הפועלים לבדם שתוקפים 'מטרות רכות' באמצעים פשוטים", אמר. "הסכנה היא אמיתית וגבוהה יותר ממה שהייתה במשך זמן רב". ארגון "המדינה האסלאמית" דאעש ואל -קאעידה הוזכרו בדו"ח.

"מימד התקיפה של חמאס והפרסום העולמי הנלווה לכך מניעים את דאעש ואל-קאעידה להביע ביטויי תמיכה שבעבר נראו כמעט בלתי אפשריים", נכתב בדו"ח.

"כתוצאה מכך, פוטנציאל הסיכון לפיגועים אפשריים נגד אנשים ומוסדות יהודים וישראלים וכן נגד 'המערב' בכללותו גדל באופן משמעותי".

בשבועות האחרונים התרחשו פיגועי טרור בחלק ממדינות אירופה השכנות, כאשר חלק מהמבצעים התייחסו באופן מפורש לסכסוך במזרח התיכון.

"על רקע זה, מספר מדינות באיחוד האירופי כבר הגבירו את רמות ההתראה הלאומיות שלהן לטרור", נמסר מהסוכנות.

הרשויות בגרמניה כבר הודיעו שהן מגבירות את האבטחה על יהודים וגם על מוסדות יהודיים בעקבות הפיגועים ב-7 באוקטובר על ישראל. הסוכנות מסרה כי "מתבצעת פעילות למניעת התקפות באירועים גדולים".

 

חמאס אנטישמיות גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד