י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"רוצח בסכין גילוח ובמצ'טה"

האיש שחקר את סינוואר מגלה מדוע הוא לא התחתן

"הוא לא אוהב גם את בני עמו, אני מכיר 15 מקרים של רצח פלסטינים בלבד, שהוא רצח במו ידיו בכלא, בסכין גילוח ובמצ'טה". כך מספר האיש שחקר בעצמו את סינוואר לפני שנכנס לכלא הישראלי. לדבריו, ככל שזה תלוי בסינוואר לא כל החטופים ישוחררו באמצעות מו"מ

האיש שחקר את סינוואר מגלה מדוע הוא לא התחתן
יחיא סינוואר צילום: Atia Mohammed/Flash90

מיכה קובי, בכיר לשעבר בשב"כ והאיש שחקר את מנהיג חמאס יחיא סינוואר, התראיין ל'כאן רשת ב' והתייחס לפרסומים לפיהם מנהיג חמאס הגיע לחטופים בשבי ושוחח עימם. הוא התקשה להאמין כי כך היה מאחר ולדבריו, "הוא המנהיג האכזר ביותר, ששונא שנאה תהומית את היהודים".

עוד סיפר אודות סינוואר: "הוא לא אוהב גם את בני עמו, אני מכיר 15 מקרים של רצח פלסטינים בלבד, שהוא רצח במו ידיו בכלא, בסכין גילוח ובמצ'טה. כשאני שאלתי אותו בעבר למה לא התחתן, הוא השיב כי הוא נשוי לחמאס". כמו כן טען קובי כי הסיבה לשיטתו, לפיה סינוואר טרח ללמוד עברית היא כי כך יידע את האויב טוב יותר.

באשר לשאלה האם ישראל תוכל להגיע אליו, השיב: "זה לא יהיה קל, הוא לא ייכנע אלא ילחם עד הכדור האחרון, אבל אנחנו נתפוס אותו, נראה לי שאנחנו דיי קרובים אליו". על ניהול משא ומתן לשחרור חטופים מולו, הוסיף כי "סינוואר הוא שקרן ונוכל שמתעתע בנו. איתו ניתן להגיע לעסקאות על פי דרישותיו, אני מעריך שלא כולם ישוחררו באמצעות מו"מ עם סינוואר".

ביומיים האחרונים פורסמו עדויות של שניים מהחטופים כי יחיא סינוואר הגיע לראות אותם מקרוב בימים הראשונים לאחר החטיפה. אחת מהן היתה יוכבד ליפשיץ בת ה-85 שטענה כי הטיחה בו בביקורו מדוע הוא עושה את זה לאנשים שוחרי שלום שתמיד נאבקו למענו. מאוחר יותר בנה יזהר ליפשיץ טען שמדובר בבכיר חמאס אחר דובר עברית שהגיע לבקרה ולא סינוואר עצמו.

יחיא סינוואר עזה חטופים מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד