ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בזבוז זמן

סמוטריץ' איים להחרים את הקבינט - גנץ הציע פשרה

"אני לא אבוא לבזבז את הזמן שלי. יש לי תקציב ונושאים שאני רוצה לקדם. אם זה נמשך כך אני לא אבוא". כך איים השר סמוטריץ' בישיבת הקבינט המדיני בטחוני ביום שלישי. השר גנץ העלה פשרה שלא ממש זכתה לקונצנזוס

סמוטריץ' איים להחרים את הקבינט - גנץ הציע פשרה
בצלאל סמוטריץ' ובני גנץ משוחחים במליאה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

במהלך ישיבת הקבינט ביום שלישי שהחל בשעה 20:30 וגלש אל תוך הלילה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ איים כי לא ישתתף יותר בישיבות הקבינט המדיני בטחוני. כך מדווח הכתב הפוליטי מוטי קסטל ב'ערוץ 14'.

בקבינט התנהל דיון לגבי המשך עסקת החטופים וסמוטריץ' הביע את דעתו כי אם ההחלטות מתקבלות בקבינט המלחמה המצומצם ושרי הקבינט הביטחוני הינם רק חותמת גומי הרי שהגעתו מתייתרת.

בנוסף, ישיבת הקבינט מתנהלת בצורה כזו בה שומעים הנוכחים סקירה מפי הגורמים השונים, רמטכ"ל, ראש השב"כ וכן הלאה ורק אחר כך השרים מביעים את עמדתם בכל נושא. סמוטריץ' ביקש להביע את עמדתו בכל נושא בזמן אמת.

סמוטריץ' זעם על כך שלא נותנים להשמיע את דעתו ואמר: "אני לא אבוא לבזבז את הזמן שלי. יש לי תקציב ונושאים שאני רוצה לקדם. אם זה נמשך כך (החלטות בפורום המצומצם והתארכות הישיבות) אני לא אבוא".

אחד השרים הגיב לו ואמר: "אבל כולם רוצים להביע את דעתם. יש זמנים לדיבור ורוצים להקיף את הכל".

השר בני גנץ העלה פשרה והציע: "אולי באמת צריך לעשות שבמקום סקירה ואז סבב שבו כל אחד מביע את דעתו נקבע נושא אחד מסויים שדנים עליו".

אחד השרים: "אבל רוצים לדון על כל הנושאים".

גנץ: "אז אולי נקבע שכל שבוע נדון בנושא אחר".

השרה מירי רגב תמכה בעמדתו של סמוטריץ' ואמרה: "עד שנפגשים פעם בשבוע אפשר וצריך לדבר על הכל".

הדיון הסתיים בסופו של דבר ב-01:30 בלילה ובו הוחלט כי קודם כל ישראל תדון בשחרור הנשים והילדים שבידי חמאס וככל ותובא הצעה אחרת היא תידון בנפרד.

הקבינט המדיני בטחוני מלחמת חרבות ברזל בצלאל סמוטריץ' בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד