י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"אם דרעי הולך הביתה, כולנו פורשים מש"ס"

חבר הכנסת יצחק כהן, מוותיקי ש"ס, מעניק ראיון כואב לבחדרי חרדים ואומר - "אסור לנו לתת לקברניט לנטוש את הספינה בלב הים" • "לאריה דרעי אין תחליף. כולנו הודענו - אם הוא הולך, אנחנו הולכים יחד איתו" • מספר מה היתה תגובת חברי מועצת החכמים להקלטות שהודלפו • "פרישתו של דרעי זו סכנה לכל עולם התורה, ובפרט לספרדים"

חה"כ כהן מש"ס, יום קשה. פלאש90
חה"כ כהן מש"ס, יום קשה. פלאש90

ח"כ יצחק כהן, מבכירי וותיקי חברי הכנסת, בראיון כואב לבחדרי חרדים, בוקר לאחר הודעתו הדרמטית על פרישתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי מהחיים הפוליטיים.

"זהו יום קשה. יום שמעמיד בסימן שאלה את כל המפעל האדיר הזה של מרן ותנועת ש"ס, על כל מוסדותיה ואגפיה, וכל המפעלים האדירים של העולם התורה הספרדי. רגע מאוד קשה".

• האם עלתה אמש בישיבת מועצת החכמים אפשרות להחליף את דרעי כיו"ר ש"ס?

"לא ולא. לאריה דרעי אין תחליף, וכדי להמחיש את זה כל חברי הכנסת הודיעו שאם הוא הולך כולם הולכים. לאריה דרעי אין תחליף ואין מנהיג אחר שיכול להתמנות במקומו".

• מה הייתה תגובתם של חברי מועצת החכמים להקלטות שפורסמו?

"נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, נתן שיעור בנושא פרשת העגל, ושם יכולת להבין הכל. מתוך השיעור כל הנוכחים הבינו דברים קשים מאד. לאחר מכן בקשו חברי מועצת חכמי התורה שנעלה עימם לביתו של אריה דרעי".

חה"כ כהן מספר עוד: "מאתמול, פניתי מספר פעמים לאריה, ואני עושה כל מאמץ שחלילה לא יקרה שהקברניט של הספינה נוטש אותה בלב ים, וכל הצוות יעזוב איתו. הוא לא עוזב לבד".

כהן מבהיר: "ש"ס לא מתרסקת, ש"ס זה מפעל מעל הטבע. אתה לא יכול לדבר עליו במונחים גשמיים, זה מפעל אדיר של מרן שראה ברוח קודשו איך להחזיר עטרה ליושנה. מי שחשב שהוא יכול לפגוע בש"ס עם הקלטות טועה. פרישתו של דרעי היא סכנה לעולם התורה בכלל, ולציבור הספרדי בפרט".
שס דרעי איציק כהן התפטרות כאב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד