כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מערכת בקרה חדשה

דאצ'יה חושפת את הדאסטר החדש

דאצ'יה מפרסמת, כי הדאסטר החדש יוצע, בדומה לקודמיו, גם בגרסאות שטח בעלות הנעה כפולה וגם בגרסאות בעלות הנעה קדמית. לפי נתוני דאצ'יה, הדאסטר החדש אינו שונה מהותית מקודמו במימדיו

דאצ'יה חושפת את הדאסטר החדש
תא הנוסעים משודרג עם מסכים דיגיטליים - האם יהיו גם במפרט הישראלי? צילום: דאצ'יה

דאצ'יה הרומנית חושפת דור חדש לדאסטר, רכב הכביש שטח של היצרנית. בניגוד לרוב יצרני הרכב שמכוניותיהם הולכות והופכות מורכבות (ויקרות) משנה לשנה, דאצ'יה מאז ומתמיד יצרה מכוניות פשוטות יחסית המבוססות על טכנולוגיה יחסית וותיקה אך מוכחת של רנו ובהיבט זה - גם הדור החדש של הדאסטר אינו שונה.

לפי המפרטים שדאצ'יה מפרסמת, הדאסטר החדש יוצע, בדומה לקודמיו, גם בגרסאות שטח בעלות הנעה כפולה וגם בגרסאות בעלות הנעה קדמית בלבד, כולל גרסאות רגילות ולראשונה בדגמי הדאסטר - היברידיות.

מראה כל חדש - אותו מתכון מוכח - דאצ'יה דאסטר מתחדש: צילום דאצ'יה


כנהוג בדאצ'יה, הגרסאות שמיועדות לנסיעה בשטח יצוידו במערכת המאפשרת לנהג לברור בין הנעה קדמית או הנעה כפולה - ובנוסף יצויד הדאסטר גם במערכת בקרת ירידה במדרון, כלומר מערכת שמיועדת לנסיעת שטח ומאפשרת לדאסטר לזחול במדרון בלי שהנהג יצטרך לגעת בבלמים.

אורכו של הדגם החדש הוא 4.34 מטרים, רוחבו הוא 1.81 מטרים וגובהו הוא 1.65 מטרים. היצע המנועים כולל מנוע בסיס בנפח ליטר אחד, המפיק 100 כוחות סוס, מנוע נוסף בנפח 1.2 ליטרים המפיק 130 כוחות סוס ובגרסה הבכירה מערכת הנעה היברידית המבוססת על מנוע בנפח 1.6 ליטרים המפיק 94 כוחות סוס ומנוע עזר חשמלי המפיק 49 כוחות סוס נוספים.

זוהי גם גרסתו היחידה של הדאסטר שמוצעת עם תיבת הילוכים אוטומטית. באופן מעניין, על גרסת דיזל שנחשבת יותר מזהמת אין מה לדבר כרגע למרות שבעבר לא מעט דאסטרים הוצעו עם מנועי דיזל.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד