כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דיין נוסף נפצע

הפיגוע בירושלים: הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן הי"ד נרצח בדרכו לבית הדין

בוקר קשה: הדיין הגאון החסיד רבי אלימלך ווסרמן זצ"ל הי"ד חבר בבית הדין הרבני באשדוד ונו"נ לאדמו"ר בית בעלזא זי"ע נרצח הבוקר בפיגוע הרצחני שאירע בכניסה לעיר ירושלים. הרב היה בן 73 והיה דיין בבית הדין הרבני במשך שנים רבות. ה' יקום דמו | דיין נוסף נפצע, שמו לתפילה

הפיגוע בירושלים: הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן הי"ד נרצח בדרכו לבית הדין
בגאון רבי אלימלך וסרמן הי"ד צילום: אנשיל בעק

טרגדיה קשה הבוקר בירושלים עם היוודע דבר רציחתו של הדיין המפורסם הגאון רבי אלימלך וסרמן הי"ד מחשובי חסידי בעלזא והוא בן 73. 

הגאון רבי אלימלך הי"ד נולד בב' כסלו תשי"א לאביו הרב וסרמן מחיפה, נו"נ לאדמו"רי בעלזא ופרימשלאן זי"ע ולמעלה בקודש. למד והתחנך בישיבת 'יחל ישראל' סערט ויז'ניץ בחיפה.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת חיה שתחי', בתו של עמוד החסד בדרונו הגאון הצדיק רבי אשר פריינד זצ"ל. 

לאחר חתונתו למד דיינות בכולל הרי פישל בירושלים ושם הוסמך לדיינות בצעירותו ע"י הגאון רבי יוסף כהן זצ"ל וכן ע"י הרבנות הראשית לישראל לפני כ10 שנים. 

לבקשת האדמו"ר מבעלזא שהמנוח נמנה על חסידי בעלזא וכנכד לאדמו"ר בעל השר שלום מבעלזא מונה כדיין בבית הדין לעניני ממונות בירושלים. 

היה מותיקי וממבוגרי הדיינים בעל ניסיון רב בהוראה ופסיקה בעל בקיאות רבה בש"ס ופוסקים ובכל התורה. היה בעל חסד נודע וצדיק יסוד עולם, היה אדם עניו שברח מהכבוד שהיה עוזר בסתר לנזקקים. 

הרב שהוא מורה צדק ודיין בבית הדין לממונות נבחר לכהן כדיין בבית הדין הרבני מיד לאחר ראש השנה תשע"ו יחד עם עוד 22 דיינים,  מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על דמות מיוחדת של הארת פנים ושקולה העושה עבודת קודש. 

פיגוע ירי בכניסה לירושלים: שלושה בני אדם נרצחו ולפחות שישה נפצעו

רציחתו בדם קר היא טרגדיה גדולה לעולם הדיינות בכלל ולחסידי בעלזא בפרט לצד תושבי קרית מטרסדורף שם התגורר ברחוב סורוצקין שהמומים מהאסון הקשה. 

היום, הרב וסרמן היה בדרכו לבית הדין באשדוד כמידי יום ביומו, ובדרכו נרצח על ידי המחבלים על קידוש השם. 

נשיא בית הדין הגדול הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף התבטא על הירצחו: "הגר"א וסרמן הי"ד היה תלמיד חכם ומיחידי סגולה וגם לאחר שפרש לגמלאות התעקש להמשיך ולפעול למען המתדיינים. בתי הדין הרבניים יחסרו את דמותו רבת ההוד שהשפיעה אך טוב וחסד. ויה"ר שיבולע המוות לנצח ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים, הרנינו גויים עמו כי דם עבדיו ייקום ונקם ישיב לצריו אמן".

נואם לאחר מינויו לדיין בבית נשיא בית הדין הגדול הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף. צילום: יעקב כהן 

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגר"ד לאו: "יחד עם חברי מועצת הרבנות הראשית וכל בית ישראל קיבלנו הבוקר ביגון את הבשורה הקשה על הירצחו בידי בני עוולה של דיין בית הדין באשדוד הגאון הרב אלימלך וסרמן הי"ד. הרב וסרמן מבכירי דייני בית הדין הרבני באשדוד הקדיש את חייו למען באי בית הדין במסירות עצומה. אני שולח תנחומים למשפחתו הנכבדה ויחד עם כל עם ישראל נתפלל לרפואה שלמה לכלל הפצועים בפיגוע הקש"ה.

ח"כ ישראל אייכלר הגיב בצער וספד לרב וסרמן: "ליבי ליבי על חלליהם, ירושלים תיתן קולה על הירצחם של שלושה מבניה בכניסה לעיר. השם יקום דמם. עולם הדיינות איבד כלי חמדתו בהילקח הגאון רבי אלימלך וסרמן זצ"ל הי"ד, בקי בכל חלקי שולחן ערוך ונושאי כליו. כיהן כדיין בבית הדין הרבני ובבית הדין לענייני ממונות. הציל משפחות רבות וידע להשכין שלום ולגשר בין הבאים לדין. נפש נקי וצדיק בנש"ק נכד השר שלום מבעלזא זיע"א. עניו ושפל ברך. עושה חסד לאלפים, סייע לכל מי שנזקק לסיוע. חתנו של הצדיק המפורסם איש החסד רבי אשר פריינד זצ"ל. דבק בלו"נ בכ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א ובכל גדולי ישראל. מי שאמר לעולמו די יאמר לצרותינו די. ונקיתי דמם לא נקיתי וה' שוכן בציון". 

שר הדתות מיכאל מלכיאלי: "קיבלתי בצער ותדהמה את הידיעה על הרצחו בידי בני עוולה של הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן הי"ד בעת שהיה בדרכו לבית הדין באשדוד. הרב וסרמן, מהדיינים הותיקים והחשובים של מערכת בתי הדין בישראל, שירת את עם ישראל שנים רבות במסירות תוך מאור פנים, תנוחמיי למשפחתו היקרה שלא ידעו עוד צער".

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי הגיב לפיגוע ולרציחתו של הרב וסרמן: "בוקר קשה לעם ישראל ולעיר אשדוד. משפחת אשדוד מבכה על נרצחי הפיגוע בירושלים, בהם דיין בית הדין המקומי, הרב אלימלך וסרמן זצ"ל. המרצחים הנתעבים לא חיפשו דבר אלא דמויות יהודיות לטבוח בהן, באותה חדוות רצח שפגשנו בשבעה באוקטובר ובמאות פיגועים בעבר. עם ישראל חי ואל לו לוותר. אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם".

מסע הלוויה היום בשעה 13:30 בצהריים מבית חמיו רבי אשר פריינד זצ"ל ברחוב דון יוסף הנשיא 5, דרך בית המדרש הגדול בקרית בעלזא בירושלים, להר המנוחות שם ייטמן לצד חמיו הצדיק רבי אשר פריינד זצ"ל.

ה' יקום דמו. 

בתוך כך, אנא התפללו ועוררו רחמי שמים לרפואת הרב הגאון רבי אבידן משה בן מינה רבקה (שפיינר). דיין בביה"ד בבאר שבע שישב ולמד בתחנת האוטובוס עד שהמחבלים פגעו בו. הוא הובהל לבית החולים לניתוח חירום.

וכן על רועי בן מיכל, החייל תושב עופרה, לוחם בסיירת גולני שחיסל את המחבלים. 

וכן עבור האשה מרת אסתר גיטל בת סימה שנפצעה קשה בפיגוע היום בירושלים.

חסידות בעלזא ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד