כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אבל כבד

צפו: הגר"מ גרוס שליט"א מקונן על פטירתו של רבי יעקב כהן זצ"ל

פטירתו של רבי יעקב כהן הותירה משפחות רבות באבל כבד • לא זכה לילדים משלו, וסייע למאות זוגות אחרים בתהליכים של טיפולי הפוריות • אימץ יחד עם רעייתו שלושה ילדים, שכעת נותרו מיותמים • הרב גרוס מבכה את פטירתו ומבקש לסייע לאלמנה והילדים המאומצים

צפו: הגר"מ גרוס שליט"א מקונן על פטירתו של רבי יעקב כהן זצ"ל
הגר"מ גרוס צילום: באדיבות המצלם

לא בכל יום ניתן לראות את הגאון הגדול רבי מרדכי גרוס שליט"א מקונן על יהודי צדיק ומופלג בתורה שהולך לעולמו. תלמידיו של הרב שליט"א מעידים שמדובר בפעולה חריגה מאוד מצדו של רבם.

לעזרה למשפחה הקליקו כאן>>>

"בת עמי הורידי כנחל דמעה", אומר הרב שליט"א בקול בוכים, "על סילוקו לשמי רום של האדם השלם המופלג ומופלא בחכמה ובינה, עסק בתורה יום ולילה, תורת ה', עסק בתורת חסד יום ולילה, דורש טוב לעמו, יראתו קודמת לחכמתו, רבי יעקב הכהן למשפחת כהן זכר צדיק וקדוש לברכה - כהן שדעתו יפה וברה.



"היה בבחינה של 'בית יעקב אש', ממשיך הרב שליט"א לספוד לרבי יעקב כהן זצ"ל, "אש של תפילה אש של תועלת וסיוע לאחרים, אש להועיל לאחרים לזכות לתולדות, להועיל לאחרים, לרפואת אחרים - מאות רבות של אנשים, וכמו כן היה מורה הוראה כדת של תורה".

הגר"מ גרוס שליט"א מעיד כי רבי יעקב כהן "סיים את התפקידים של תורה ועבודה וגמילות חסדים בשלמות! ועכשיו האלמנה שתחי' ושלושת הילדים, שני בנים ובת ה' עליהם יחיו, נותרו ללא משען ומשענה.

"צריכים דמים מרובים, כי מסיבות שונות העלות החודשית של פרנסתם גבוהה ביותר", מוסיף הרב.

"בוודאי שכוחו למעלה נשגב, מי שיועיל למשפחתו כמו שהוא הועיל כאן לאחרים, מי שיועיל להם כמו שהוא מסר גופו ונפשו עבור משפחתו, אין שום ספק שכוחו למעלה לבקש לפני כסא הכבוד למלא את משאלות הלב של כל אחד אשר נצרך. ונזכה כולנו לגאולה עולמים במהרה בימינו אמן".

דמותו הפלאית של הגאון רבי יעקב כהן זצ"ל, מחשובי מורי ההוראה בבני ברק, ורבו של הסניף הישראלי של ארגון החסד הרפואי האמריקאי הנודע RCCS היתה לשם דבר בקרב יודעיו ומכריו הרבים.

בהגיעו לפרקו נשא לאשה את רעייתו שתבלחט"א לבית פרידלס, המשמשת כגננת. השניים לא זכו לילדים משלהם, ולכן החליטו להקדיש את כל כולם לעזרה לאלו שכן יכולים לזכות לכך. הוא עצמו אימץ יחד עם רעייתו שלושה ילדים, כיום הגדול בן 15, בת בגיל 13 ובן נוסף בן 11.

הרב כהן שהיה מתמיד ושקדן מיוחד במינו, התעטר בכתר הוראה והפך את העיסוק בתחום הפוריות לעיקר עיסוקו. היה מברר הלכות דקות שבדקות, ובהתייעצות עם גדולי הפוסקים סלל דרך למשפחות רבות שזכו להביא ילדים לעולם, בזכות הפתרונות ההלכתיים המיוחדים שמצא יחד עם גדולי הפוסקים.

ככל הידוע, הרב כהן ליווה מאות זוגות במשך עשרות שנים, והודות לפעולותיו באו לאוויר העולם מאות ילדים!

ידידיו של הרב כהן נרתמים כדי לסייע לאלמנה והיתומים, ופונים ללב של עם ישראל, כל מי שהכיר ונעזר על ידו וגם מי שלא הכיר ולא נעזר, כל אחד ואחד באשר הוא, לתרום ולסייע לאלמנה והיתומים, כדי שנקיים 'לא ראיתי צדיק נעזב וזרעו מבקש לחם'.

לעזרה למשפחה הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד