כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
53 ימים בשבי

הרופאה בהלם מסיפורי הילדים ששוחררו מן השבי: "קשה לנו להאמין"

מצב הילדים שחזרו מהשבי מוגדר יציב והם עוברים הערכה רפואית ורגשית. ילדים שבתחילה היו כבויים ועצובים, ולאחר יום או יומיים, כבר רצו במחלקה, שיחקו וצחקו. "הם חזקים, ונחושים להתגבר ולהתמודד"

הרופאה בהלם מסיפורי הילדים ששוחררו מן השבי: "קשה לנו להאמין"
המפגש הראשון עם אבא אביחי צילום: דוברות מרכז שניידר

ד"ר אפרת ברון הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית מספרת על הילדים שחזרו מהשבי, ועל גבורת הילדים שהתמודדו עם דברים נוראיים.

לפנות בוקר הגיעו לשניידר, ארבעה בני נוער, לאחר תקופה ממושכת של 53 ימים בשבי החמאס. מצבם הגופני מוגדר יציב והם עוברים הערכה רפואית ורגשית. "כל מי שחוזר מרגש אותנו מאד, כל ילד, כל ילדה, כל אמא, הם עולם ומלואו" אמרה ד"ר אפרת ברון הרלב.

"אנחנו קודם כל מסתכלים, אחר כך מקשיבים, ורק לבסוף – בודקים, ומטפלים. אנחנו משתאים מהיכולת של השבים להסתגלות ההדרגתית לאורך ימי השהות אצלינו, שמעוררת בנו אופטימיות רבה. בחמשת הימים האחרונים פגשנו ילדים שבתחילה היו כבויים ועצובים, ולאחר יום או יומיים, כבר רצו במחלקה, שיחקו וצחקו" סיפרה.

היא סיפרה על העדויות הקשות: "שמענו מרבים מהילדים ומהשבות סיפורים בלתי נתפסים, חלקם ממש סוריאליסטים. שמענו סיפורים, שקשה לנו כרופאים וכצוות מטפל להאמין שיכולים להתקיים. ברור לנו שהם רק בתחילת הדרך, ושלכולם יש עוד דרך ארוכה בשיקום שלהם. אבל מהמעט שאנו רואים – הם חזקים, ונחושים להתגבר ולהתמודד. אנחנו כולנו, כל הצוות המטפל, והקצינים המטפלים מצה"ל, הולכים לישון מאוחר בלילה, כל לילה, במחשבות עמוקות על המשפחות, וקמים למחרת בבוקר, מוקדם, עם התכניות והרצון להמשיך לעזור ולהועיל ככל הניתן לכולם. אחנו כולנו, עושים ונמשיך לעשות הכל בשביל לעטוף אותם בכל דרך אפשרית".

לסיום אמרה: "הצוות שלנו שפועל בשגרה, ביום יום לטיפול בילדים ובמשפחות, ברגעים קשים מאד, מוצא את עצמו כעת רתום למשימה הלאומית הקדושה והחשובה יותר מכל – והיא להחזיר את הילדות והשמחה לילדים, ואת החיים הרגילים והשלווים לבני המשפחה. במהלך השבוע האחרון, טיפלנו במחלקת הילדים השבים בשניידר, ב-26 ילדים ונשים, מחציתם כבר שוחררו מבית החולים. ליבנו עם יתר החטופים שנותרו בעזה, ואנחנו מחכים ומצפים לראותם בבית בקרוב".

איתן אביחי בית חולים שניידר חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד