י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בסמוך למועצה אזורית שורק

תוקם תחנת כח קונבנציונלית חדשה לייצור חשמל על בסיס גז טבעי

תוקם תחנת כח קונבנציונלית לייצור חשמל על בסיס גז טבעי, בהספק של בין 630-900 מגה-וואט | מדובר בתחנת כח קונבנציונאלית במחזור משולב, שתכלול את יחידת יצור החשמל בגז טבעי הגדולה בארץ, בטכנולוגיה מתקדמת ונצילות אנרגטית גבוהה

תוקם תחנת כח קונבנציונלית חדשה לייצור חשמל על בסיס גז טבעי
פלאש 90

ועדת המכרזים הבין משרדית להקמת תחנת הכוח הקונבנציונלית על בסיס גז טבעי פרסמה היום (חמישי) את מסמכי המכרז למימון, הקמה והפעלה של תחנת הכוח, שתוקם בסמוך למועצה אזורית שורק.

במסגרת המכרז תוקם תחנת כח קונבנציונלית לייצור חשמל על בסיס גז טבעי, בהספק של בין 630-900 מגה-וואט, בסמוך למתקני ההתפלה שורק א' ו-ב' ולמתקן השפד"ן. מדובר בתחנת כח קונבנציונאלית במחזור משולב, שתכלול את יחידת יצור החשמל בגז טבעי הגדולה בארץ, בטכנולוגיה מתקדמת ונצילות אנרגטית גבוהה.

תחנת הכוח החדשה תפעל על פי הכללים והתעריפים הרוחביים שקבעה רשות החשמל החלים על תחנות כוח פרטיות רבות אחרות שכבר פועלות בשוק האנרגיה, ועם כניסתה הוא צפוי להפוך למשוכלל ותחרותי יותר. התחנה תיתן מענה לביקושים ההולכים וגדלים במשק החשמל והיא נדרשת על פי תכנית הפיתוח של חברת ניהול מערכת החשמל, וזאת במקביל להתפתחות השוק והגדלת ההספק מאנרגיות מתחדשות. הקמת התחנה תסייע ביצירת משק חשמל תחרותי, יעיל ואמין יותר, לרווחת אזרחי ישראל.

כחלק מההליך המכרזי, רשאית המדינה לבחור במקום בזוכה אחד, בשני זוכים שיעלו לשלב הגמר, במהלכו יידרשו לבחור בנק מלווה וביחד איתו להשלים הליך סגירה פיננסית מלאה. לאחר מכן, תינתן להם אפשרות להציע הצעות משופרות, מביניהן תבחר המדינה את ההצעה הזוכה (הליך B.A.F.O – Best And Final Offer). הליך זה, שיושם בעבר במכרזים אחרים של המדינה, צפוי להגביר את הוודאות לגבי מימוש הפרויקט, לקצר את לוחות הזמנים להקמת התחנה ולהביא להצעה כספית משופרת.

המכרז פורסם בשיטת B.O.T. (Build, Operate and Transfer), על ידי ועדת המכרזים הבין משרדית להקמת תחנת הכוח הקונבנציונלית על בסיס גז טבעי בראשות מר עמית מרזאי, מנהל יחידת תשתיות ופרויקטים באגף החשב הכללי, ובהשתתפות נציגי משרד האוצר, רשות החשמל, משרד האנרגיה והתשתיות והחברה הממשלתית ענבל.

החשב הכללי, יהלי רוטנברג אמר: "פרויקט תחנת הכוח בשורק הינו בעל חשיבות רבה עבור משק החשמל, והוא יגביר את יציבות ואמינות אספקת החשמל בימים שבהם השינויים בעולם האנרגיה מתרחשים בקצב מהיר. דווקא בתקופה זו, מתוך הצורך להבטיח יציבות באספקת החשמל ולעודד את התחרות במשק, יש לפעול לביצוע השקעות במשק ולהגדלת היקפי ייצור החשמל באמצעות קידום פרויקטי תשתית לאומיים. אני מברך את חברי ועדת המכרזים על העבודה המקצועית, המוכיחה את הצלחתו של שיתוף פעולה בין אגף החשב הכללי לגורמי הממשלה המקצועיים ברשות החשמל, משרד האנרגיה, חברת נגה וחברת ענבל, לצורך הבטחת אספקת החשמל הנדרשת למשק בעשורים הקרובים, במחירים תחרותיים ובלוחות זמנים קצרים, למען עתיד אזרחי ישראל".

 

חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד