כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"החלטה קשה"

העירייה החליטה: לרגל המצב המתוח, הצבת חנוכיית הענק תבוטל

מועצה אזורית בלונדון החליטה לבטל את הצבת החנוכייה השנה, מחשש שהיא תושחת. "הדבר עלול להביא למתחים נוספים בתוך הקהילות שלנו" נמסר מהמועצה

העירייה החליטה: לרגל המצב המתוח, הצבת חנוכיית הענק תבוטל
החנוכיה הענקית בלונדון צילום: עיריית לונדון

מועצת הברינג במזרח לונדון הודיעה כי קיבלה 'החלטה קשה' לבטל הצבת חנוכייה מסורתית מתוך חשש שהיא תושחת. החנוכייה מוצבת מדי שנה מחוץ לבית העירייה של הברינג. המועצה טוענת שבגלל המלחמה עם עזה חלה עלייה במתקפות אנטישמיות והצבת החנוכייה תוביל לוונדליזם.

בהצהרת המועצה נאמר: "המועצה קיבלה את ההחלטה הקשה לבטל השנה הצבת חנוכייה מחוץ לבית העירייה.

"אנו מעריכים שמדובר בנושא רגיש ביותר, אך לאור הסלמה של המתחים מהסכסוך במזרח התיכון, הצבת המנורה כעת תהיה סיכון למועצה, לשותפים שלנו, לצוות ולתושבים המקומיים. אנחנו דואגים גם מונדליזם אפשרי או פעולה אחרת נגד המקום. עדיין יהיו אירועי חנוכה, אך ללא הצבת חנוכייה גדולה".

עוד נמסר: "עם זאת, בשל העלייה במספר פשעי השנאה באזור, הן כלפי הקהילה היהודית והן כלפי הקהילה המוסלמית, ולאחר התייעצות עם ראש המועצה, אנו מאמינים שלא יהיה זה חכם להציב חנוכייה, דבר שעלול להסתכן בהדלקת מתחים נוספים בתוך הקהילות שלנו".

המועצה הכחישה כל אנטישמיות: "למרבה הצער, יש כאלה שעושים מזה פוליטיזציה ומטילים האשמות באנטישמיות. זה לא נכון באופן מוחלט והצהרות כאלה עלולות לעורר תסיסה נוספת בקהילות שלנו. המועצה הניפה את דגל ישראל בסולידריות לאחר מתקפת הטרור המתועבת נגד ישראל ואנחנו ממשיכים לעמוד לצד הקהילות היהודיות המקומיות שלנו. עם זאת, בזמן שהמלחמה נמשכת אנחנו מרגישים שעלינו לדחות את ההצבה המתוכננת. זו לא החלטה שקיבלנו בקלות ואנחנו נחזור בשנה הבאה כשאנחנו מקווים שהמתחים בקהילה יירגעו".

לסיום נאמר: "מועצת הברינג לא נוקטת צד בסכסוך הנוכחי ומצטערת על אובדן החיים, הפציעה והמצוקה משני הצדדים. הודענו לקהילה שלנו שנמשיך לספק תמיכה לכל הקהילות שלנו, נעבוד עם המשטרה המקומית כדי להבטיח שכולם ירגישו בטוחים בהברינג".

אנגליה לונדון מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד