א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הקים ארגון טרור

6 שנות מאסר למנהיג ארגון ימין קיצוני בגרמניה

בית משפט בגרמניה גזר שש שנות מאסר על מנהיג ארגון ימין קיצוני. משרד התובע הפדרלי האשים את הנאשם בתכנון פעולות להפלת הסדר הפוליטי של גרמניה. הוא וחבריו הואשמו בתכנון לבצע התקפות על מסגדים כדי לעורר מלחמת אזרחים

6 שנות מאסר למנהיג ארגון ימין קיצוני בגרמניה
בית כנסת בגרמניה צילום: depositphotos

בית משפט בעיר שטוטגרט שבדרום גרמניה גזר אתמול את דינו של מייסד ארגון הטרור הימין הקיצוני "Gruppe S". הנאשם קיבל שש שנות מאסר. מנהיג הקבוצה, ורנר אס' משטוטגרט, הורשע בהקמת ארגון טרור.

משרד התובע הפדרלי האשים צעירים נוספים בתכנון פעולות להפלת הסדר הפוליטי של גרמניה. חברי קבוצת S, שנקראו כך על שם הנאשם המרכזי, חששו שגרמניה תישלט על ידי פליטים.

הם הואשמו בתכנון התקפות על מסגדים כדי לעורר מלחמת אזרחים. החוקרים הקליטו צ'אטים ושיחות טלפון והסתמכו גם על הצהרות של חבר לשעבר בקבוצה.

נאמר כי הקבוצה החזיקה בנשק חם, גרזנים וחרבות עבור התקיפות המתוכננות. כל החברים היו אזרחים גרמנים.

התובעים אמרו ש"קבוצה S" תקשרה בעיקר בטלפון ובאמצעות אפליקציות הודעות טלגרם, אך גם קיימה פגישות באופן אישי. החוקרים אמרו שאורגנו שלוש פגישות, בהן השתתפו החברים בדיונים ובתרגילי ירי.

לעומדים למשפט הייתה "גישה נציונל-סוציאליסטית גלויה", בהתייחס למפלגה הנאצית.

הקבוצה הואשמה גם בתכנון התקפות על פוליטיקאים כולל רוברט האבק, אחד ממנהיגי המפלגה הירוקה בגרמניה באותה תקופה וכיום סגן קנצלר גרמניה. סנגור אחד ניסה לטעון שהקבוצה מעולם לא התכוונה לממש את התוכניות והרטוריקה הגזענית שלה, וכינתה אותן "אוסף של סיסמאות".

בית המשפט הטיל עונשי מאסר על תשעה נאשמים נוספים בגין ייסוד, הצטרפות או תמיכה בארגון טרור. נאשם אחד זוכה. אחד החשודים מת במעצר לפני הגשת כתב אישום, ואחד הנאשמים, מבוואריה, מת במהלך המשפט.

ההליכים התנהלו באבטחה הדוקה ונמשכו שנתיים וחצי עם יותר מ-170 ימי הליכים בבית המשפט. המשטרה עצרה לראשונה את החשודים בפברואר 2020. התיק התארך בגלל מגיפת הקורונה ומורכבות הראיות נגד הנאשמים.

החשש גובר מעליית הימין הקיצוני בשנים האחרונות בגרמניה. בשנה שעברה נעצרו חברי קבוצה הידועה בשם הרייכסבורגר בשל תוכנית לתקוף את הפרלמנט ולהפיל את הממשלה. סוכנות הביון הפנימית של גרמניה, BfV, מסרה ביוני כי ישנם כ-338,800 אנשים שהשתייכו לקשת הימין הקיצוני בגרמניה ב-2022, לעומת 33,900 ב-2021.

גרמניה אנטישמיות ימין קיצוני טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד