י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הכתובת היתה על הקיר

בכיר בעירייה התריע בפני גורמי הביטחון לפני הפיגוע בירושלים

לאחר חשיפת חיסולו של מוחמד חמאדה, בכיר חמאס ברצועה, תושבי שכונת צור באהר, ממנה הגיעו המחבלים שביצעו את הפיגוע בכניסה לירושלים, התריעו על פיגוע נקמה שמתקרב | סגן ראש העיר קיבל את ההתרעה והעביר אותה המידע לגורמי הביטחון

בכיר בעירייה התריע בפני גורמי הביטחון לפני הפיגוע בירושלים
פיגוע הירי בכניסה לירושלים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

פלסטינים תושבי צור באהר שבמזרח ירושלים התריעו מפני פיגוע נקמה שייצא מהכפר בעקבות חיסולו בשבוע שעבר בעזה של מוחמד חמאדה, דמות מפתח של ארגון חמאס כך מדווח אליאור לוי ב'כאן 11'.

חמאדה הוא תושב שכונת צור באהר לשעבר שישב בכלא הישראלי, שוחרר בעסקת שליט וגורש לרצועת עזה. בשנים האחרונות הוא משמש כדובר חמאס לענייני ירושלים והיה קול דומיננטי במהלך ההסלמות סביב מסגד אל-אקצא ובימי מבצע שומר החומות. הפיגוע בבוקר יום חמישי בוצע על ידי מוראד נימר, איש חמאס מובהק שישב בכלא הישראלי במשך עשר שנים ושוחרר בשנת 2020.

מקורות בכפר אמרו ל'כאן' כי ההתרעה הועברה לסגן ראש העיר ירושלים אריה קינג. קינג אישר כי העביר את האזהרות לגורמי הביטחון הרלוונטיים.

המקורות אמרו גם כי המחבל מוראד נימר היה אחד מחבריו הקרובים ביותר של חמאדה מילדות. הם התפללו באותו המסגד ולמדו באותן מסגרות דת. אחרי שחרורו של מוראד מהכלא, הוא נותר בקשר הדוק עם חמאדה שהתגורר כאמור ברצועת עזה. כמה ימים לאחר שחוסל חמאדה יצא נימר, חברו הטוב, לבצע את הפיגוע הקטלני יחד עם אחיו הצעיר.

בפיגוע הירי נרצחו הגאון הרב אלימלך וסרמן הי"ד, דיין בבית הדין הרבני באשדוד, בן 73, מרת חנה איפרגן הי"ד, מנהלת בית הספר 'בית יעקב-בנות הדסה' בבית שמש, בת 67, ומרת ליביה דיקמן הי"ד, תושבת שכונת הר נוף בירושלים, בת 24. שלושה בני אדם נפצעו באורח קשה. אדם נוסף בן 38 יובל דורון קסטלמן הי"ד שנטרל את שני המחבלים נורה בידי חיילים שהחשיבו אותו למחבל שלישי ובשעות הערב נפטר מפצעיו בבית החולים שערי צדק.

הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה באופן רשמי את האחריות לפיגוע, שבוצע על פי הערכות תושבי צור באהר כנקמה אישית על חיסול מוחמד חמאדה במלחמה בעזה.

פיגוע ירי ירושלים התראות מלחמת חרבות ברזל חיסול מחבל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד