י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ברקע חזרה ללחימה

בקהילה היהודית באיראן תוקפים: "הציונות היא כמו דאעש"

חכם חמאמי מראשי הקהילה היהודית באיראן, גינה את תקיפות צה"ל: "האנטי-אנושיים והמדיניות של המשטר הציוני בישראל". עוד אמר: "הפשעים האחרונים של המשטר הציוני ברצח העם של תושבי עזה פגעו בליבו של כל בן אנוש ואנשים במדינות שונות מגנים אותו"

בקהילה היהודית באיראן תוקפים: "הציונות היא כמו דאעש"
חכם חמאמי מראשי הקהילה היהודית באיראן צילום: באדיבות המצלם

חכם יונס חמאמי לאלה זאר, מראשי הקהילה היהודית באיראן, טען כי "אין לקשור את הפשעים שביצע המשטר הישראלי ליהודים ולדת". חכם חמאמי תקף את ישראל והביע סולידריות עם תושבי עזה.

הוא הוסיף: "הסולידריות ארוכת השנים בין דתות שונות באיראן גדלה באופן משמעותי, במיוחד במהלך המהפכה האסלאמית, וכל בני ארצנו, ללא הבדל דת וגזע, יכולים לחיות בשלום".

הוא תקף: "הפשעים האחרונים של המשטר הציוני ברצח העם של תושבי עזה פגעו בליבו של כל בן אנוש ואנשים במדינות שונות מגנים אותו לאחר שראו את הסצנות קורעות הלב של הפשעים הללו".

הוא השווה את הציונות לדאעש: "הציונים רואים עצמם כנציגים של כל היהודים בעולם ומתייגים כל אופוזיציה כאנטישמית, בעוד שהמפגינים הם נגד הציונות, אבל הם מכנים את יריביהם יהודים בוגדים, הציונות היא כמו דאעש, הציונות אינה מייצגת את היהדות".

הוא אמר לתקשורת האיראנית כי "מקומות קדושים והיסטוריים רבים של יהודים נמצאים באיראן; קברי נביאי בני ישראל כמו הנביא דניאל, אסתר ומרדכי והנביא חבקוק. גם קברים של כמה חוקרים יהודים בולטים, זוכים לכבוד בקרב המוסלמים". לטענתו "יהודים רבים רוצים לחיות בשלום עם אחרים ולא אוהבים שהמשטר הציוני מבצע פשעים בשמם".

הוא טען כי "הציונים הורגים במלחמה גם ילדים ונשים חסרי הגנה. לא רק יהודים אלא כל אדם חכם ומאמין מגנה את הפשעים הללו. למשל, במלחמה בת שמונה השנים שלנו, כשסדאם חוסיין השתמש בפצצות כימיות, איראן יכלה להגיב, אבל היא אפילו לא חשבה להשתמש בנשק כימי, והתנהגות זו נובעת מאמונה דתית ואמונה באלוהים".

חכם חמאמי אמר כי "הציונים עושים שימוש לרעה בפסוקים הקשורים לתנ"ך, במיוחד בחוקי התורה הקשורים למלחמה, בעיקר בספר עמוס שבו מוזכר השם "עזה" כעיר היסטורית. חוקרים יהודים קבעו שפסוקים אלו הם ספציפיים לאותה תקופה ואין הצדקה לצטט אותם בתקופה האחרונה. כמו כן, הפסוקים התייחסו לכניסתו של הנביא יהושע לארצות הקודש, שם הוצגו מספר הצעות לתושבי אותם אזורים לחיות יחד".

עוד אמר ד"ר חמאמי: "לפלסטין היו עליות ומורדות לפני השלטון הבריטי, אבל יהודים ומוסלמים חיו תמיד זה לצד זה, ואנגליה הציתה את אש המלחמה בארץ הזו עם מדיניות הפילוג שלה. הציונים רצו לקרוא לעצמם נציגי כל היהודים בעולם ותייגו כל אופוזיציה כאנטישמית, הם כינו את יריביהם יהודים בוגדים".

הוא השווה שוב את דאעש לציונות: "כפי שקבוצת הטרור דאעש הציגה את עצמה כנציגה של האסלאם במהלך השנים האחרונות, בעוד שהתנהגות המוסלמים במשך 1400 שנה הייתה שונה, היחסים בין הציונות ליהודים הם כאלה".

בהתייחסו להלכות המלחמה בתנ"ך, הרב הזכיר: "לגבי מלחמה, אני חייב לומר שליהודים יש חוקים מסוימים לגבי מלחמה. בנוסף להנחיות התורה, הייתה ליהודים מועצת הסנהדרין שבה התקבלו החלטות כלליות, ואפילו המלכים בתנ"ך היו צריכים לקבל רשות ממועצות אלו לצאת למלחמה. תנאים רבים היו חייבים להתקיים לפני המלחמה. בהלכות אלו אנו רואים שהתורה אינה מתירה לכרות עצי פרי למשל, והציונים עושים זאת".

הרב אמר: "ממשלת ישראל רוצה להצדיק את מעשיה, שזו מלחמת דת. הם משתמשים בחלק מפסוקי התורה לצורך הצדקה, בעוד שיש לנו פסוקי תורה אחרים שמסבירים את הנושא הזה, כאשר אדם דתי אינו מוכן לתת זכויות לאחרים, אינו יכול ליצור חברה אנושית ודתית לעצמו ולאחרים".

חמאס איראן עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד