י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
מסע ציד

דיווח: ישראל מתכננת לחסל את מנהיגי חמאס ברחבי העולם

במשך שנים, מדינות כמו קטאר, לבנון, איראן, רוסיה וטורקיה סיפקו לחמאס, מידה של הגנה וישראל נמנעה לעיתים מלהתמקד בחמושים הפלסטינים כדי להימנע מיצירת משברים דיפלומטיים. אך הפעם ישראל מתכננת לחסל את כל המעורבים בטבח ה-7 באוקטובר

דיווח: ישראל מתכננת לחסל את מנהיגי חמאס ברחבי העולם
איסמעיל הניה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שירותי המודיעין של ישראל מתכוננים לחסל את מנהיגי חמאס ברחבי העולם כאשר המלחמה ברצועת עזה תסתיים, ישראל רוצה לחסל את כל האחראים למעשי הטבח ב-7 באוקטובר, כך אמרו גורמים ישראלים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

על פי הדיווח, בהוראת ראש הממשלה נתניהו, "סוכנויות הריגול הבכירות בישראל עובדות על תוכניות לצוד מנהיגי חמאס המתגוררים בלבנון, טורקיה וקטאר, מדינת המפרץ הקטנה שאפשרה לקבוצה לנהל משרד פוליטי בדוחא במשך עשור" כך אמרו פקידים ישראלים.

מסע החיסולים יהווה הרחבה של המבצעים החשאיים של ישראל, שנמשכו עשרות שנים, והפכו למושא לאגדה הוליוודית וגם לגינוי עולמי. מתנקשים ישראלים חיסלו חמושים פלסטינים בביירות כשהם לבושים כנשים, וחיסלו מנהיג חמאס בדובאי כשהם מחופשים לתיירים. ישראל השתמשה במכונית תופת כדי להתנקש בחיי מנהיג חיזבאללה בסוריה ובשלט רחוק כדי להרוג מדען גרעין באיראן.

במשך שנים, מדינות כמו קטאר, לבנון, איראן, רוסיה וטורקיה סיפקו לחמאס, מידה של הגנה. וישראל נמנעה לעיתים מלהתמקד בחמושים הפלסטינים כדי להימנע מיצירת משברים דיפלומטיים.

למורת רוחם של כמה גורמים ישראלים שרוצים שהתוכניות האחרונות יישארו בגדר תעלומה, נתניהו מסר את כוונותיו בנאום ב-22 בנובמבר. "הנחיתי את המוסד לפעול נגד ראשי חמאס באשר הם", אמר.

ישראל פועלת לחסל את מנהיגי חמאס בתוך עזה, אמרו הגורמים הרשמיים. "השאלה כעת עבור מנהיגי ישראל אינה האם לנסות לחסל מנהיגי חמאס במקומות אחרים בעולם, אלא היכן - ואיך", אמרו גורמים רשמיים.

העיתון דיווח כי כמה פקידים ישראלים רצו לפתוח בחיסול מיידי של משעל ומנהיגי חמאס אחרים שחיים בחו"ל. הבכירים התקוממו במיוחד מסרטון וידאו של משעל ומנהיגי חמאס אחרים, כולל איסמעיל הנייה, חוגגים ומתפללים באחד ממשרדיהם בזמן שהם צפו בסיקור חדשות בשידור חי של הפיגועים ב-7 באוקטובר.

לא ידוע אם ישראל ביצעה פעולות הרג ממוקדות כלשהן בקטאר, אך לאחר ה-7 באוקטובר עלול חיסול כזה או אחר לטרפד את המשא ומתן על שחרור החטופים, כך אמרו גורמים ישראלים. חששות אלה עצרו את מסע ההתנקשות, אך התכנון נמשך, לדבריהם.

 

 

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד