כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הגר"צ בוארון: "ההתפטרות - חורבן לעולם התורה"

הגר"צ ציין כי כל מועמד אחר "זה בגדר ביטול תורה", התפלל בבכיות בגלל המחלוקת ושלח את ספרו ליו"ר ש"ס

הגר"צ בוארון: "ההתפטרות - חורבן לעולם התורה"

לאחר ששמע כי יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי החליט לפרוש מתפקידו, התבטא אמש (ב) הגאון רבי ציון בוארון בכאב: "התפטרותו של הרב אריה דרעי היא חורבן לעולם התורה ולחינוך ילדי ישראל".

בשיחה עם מקורביו גולל הגר"צ את פעילויותיו של דרעי במשך השנים הרבות, והוסיף ואמר כי "כל מועמד אחר במקום דרעי זה בגדר ביטול תורה, וחייבים כל גדולי ישראל לדאוג לחזרתו, בפרט בימים אלו כאשר משנאי התורה מרימים ראשם נגד עולם התורה".

כמו כן, בתפילה שערך אמש בציון הרשב"י במירון, העתיר הגר"צ במשך דקות ארוכות בבכיות על המחלוקת הקשה השוררת בקרב מחננו. בסיום התפילה נשאל הגר"צ על המצב וההקלטות שהופצו יום קודם לכן וגרמו לבזיון כבוד התורה ואמר "כי על כולם למחות נגד הפשע והרשע ברמיסת כבוד התורה על ידי אינשי דלא מעלי".

בתוך כך, הגר"צ שלח את ספרו החדש לאריה דרעי, כשהוא מצרף הקדשה חמה, "לידיד ה' ישכון לבטח איש חי רב פעלים מקבציאל הרב אריה דרעי הי"ו, יזכהו השי"ת להרבות פעלים לתורה ולחזק את מעמדן של בני הישיבות הקדושות ולומדי התורה מתוך נחת ובריאות גופא ונהורא מעליא, ולהתברך ממקור הברכות והישועות ככל אשר יעלה על לבו לשאול אכי"ר, כעתירת וברכת המחבר המעתיר מקרב לב". על החתום: הרב ציון בוארון.







בוארון דרעי התפטרות שס הקדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד