כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
על רקע המו"מ לשחרור החטופים

הסגולה של מנהיג הדור לניהול מו"מ עם הערבים

ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן על השליחות של ראש הממשלה מנחם בגין לחמיו מנהיג הדור מרן הגראמ"מ שך בעל אבי עזרי זצ"ל ועל הסגולה שהפקיד בידיו של ראש הממשלה של קריאת פרשת וישלח להצלחה במו"מ

הסגולה של מנהיג הדור לניהול מו"מ עם הערבים
הרב שך זצ"ל צילום: שוקי לרר

ברקע המו"מ והדיונים האינטנסיביים עם המתווכים השונים למען שחרור החטופים, בגליון "דרכי אורה" היו"ל כמדי שבוע מתורתו של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן מתפרסם השבוע אודות הסגולה של קריאת פרשת וישלח, והשליחות של חבר הכנסת לשעבר הרב שלמה לורנץ זצ"ל שנשלח על ידי ראש הממשלה דאז מנחם בגין, ימים ספורים לפני צאתו לארה"ב לפגישה עם נשיא ארה"ב קרטר בנוגע למו"מ שהביא להסכם השלום עם מצרים.

התמלול המלא מתוך העלון השבועי: "ידוע שהחפץ חיים זצ"ל למד מפרשה זו כמה עצות להשתדל עם נכרים, וגם מו"ח רבינו הגדול זצ"ל הי' לוקח עצות מן המקרא, וגם הי' מחזיק קריאת פרשה זו לסגולה גדולה והי' מייעץ לא' שיש לו דין ודברים עם נכרי בבית משפט וכדו', לומר במוצ"ש שקודם לזה, פרשת וישלח עד חמישי".

ובפעם הראשונה שנסע ראה"מ מ.ב. (מנחם בגין) לאמריקה להיפגש עם הנשיא ק. (קרטר) שלח את ר' שלמה לורינץ לבקש שרבינו הגדול זצ"ל יתפלל שיהא לו הצלחה בענייני הנסיעה, שהי' תלוי בזה כל ההסכמים לשלום שהיו אח"כ עם מצרים והי' נוגע גם לכל המצב של עם ישראל בהמשך השנים עד ימינו, ואמר לו רבינו זצ"ל לומר לראה"מ מ.ב. שקודם הנסיעה יקרא הוא בעצמו את פרשת וישלח מתחילת הפרשה עד חמישי, וזה יועיל בס"ד".

 

 

הרב מאיר צבי ברגמן הרב שך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד