כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הכירו: אדמו"ר חדש בשושלת אזרניץ-חאטין-קופיטשניץ

עם סיום השלושים לרבנית חיה פערל טווערסקי ע"ה, הוכתר בנה כממשיך השושלת וקיבל את עול אדמו"רות 'אזרניץ-חאטין-קופיטשניץ'

האדמו"ר החדש. (באדיבות המצלם)
האדמו"ר החדש. (באדיבות המצלם)

אדמו"ר חדש הוכתר לשושלת בית אזרניץ-חאטין-קופיטשניץ: עם סיום ימי השלושים לפטירת הרבנית חיה פערל טווערסקי ע"ה, בתו של האדמו"ר רבי אברהם יהושע העשיל מקופיטשניץ זצ"ל, דור שביעי למגיד ממעזריטש וצאצאית הרבי מאפטא זי"ע - קיבל על עצמו בנה הבכור, הרה"צ רבי מרדכי ישראל טווערסקי, את עול את האדמו"רות, והוא יכהן כאדמו"ר מ'אזרניץ-חאטין-קופיטשניץ'.

בדברים שנשא בסעודת השלושים אמר האדמו"ר: "מה אני ומה חיי שאעז לקבל על עצמי את האדמו"רות הקדושה הזאת. אבל אנחנו נמצאים ב'עת צרה ליעקב'. שוחטים, רוצחים ושורפים יהודים בקרבנו. הגיעו מים עד נפש, וכלל ישראל חייב להתאחד ולקרב את הגאולה במעשים".

הרה"צ רבי מרדכי ישראל טווערסקי, יליד ניו-יורק בן חמישים, בנו של הרב יעקב יוסף טווערסקי זצ"ל מאזרניץ-חאטין, שהיה רב חשוב ומפורסם שכיהן כ-40 שנה ברובע בראנקס בניו יורק. זקנו הוא הרב מרדכי ישראל הי"ד, האדמו"ר מחאטין-אזארניץ, נין ונכד לאדמו"רי בית טשרנוביל הקדושים זי"ע, אשר נרצח בשואה יחד עם בנו הרב אהרון הי"ד.

האדמו"ר החדש, תושב רמת רזיאל, למד בישיבת רבינו יצחק אלחנן אצל הגאון רבי דוד ליפשיץ זצ"ל, ואצל הגאון רבי ניסן אלפרט זצ"ל, והוא תלמיד מובהק של הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל. האדמו"ר עלה לארץ בשנת 1998 ובמקצועו הוא עיתונאי. הוא מתנדב למג"ב בקביעות ולאחרונה זכה ל"תעודת הוקרה והערכה" על תרומתו במהלך השנה שחלפה ובשמירת המושבים במטה יהודה במהלך מבצע "צוק איתן".

האדמו"ר ציין עוד: "שש-עשרה שנים אני כאן בארץ ישראל ומסתכל בתדהמה על מה שקורה מסביבי מבחינה פוליטית. שהקב"ה ישמור אותנו מעצמנו. ימים ספורים לפני צום עשרה בטבת עלינו להתפלל לשלומה של מלכות ושל אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה. שה' ישמע את קול שוועתנו ויגאלנו, ושנהיה ראויים להיגאל".

ר' מרדכי ישראל עם הזיידע הקדוש, ר' אברהם יהושע העשיל, האדמו"ר מקופיטשיניץ זצ"ל, ביום ה"אופשערען" בשנת 1967 בניו-יורק:







ר' אברהם יהושע העשיל, האדמו"ר מקופיטשיניץ:




ר' ברוך מאיר טווערסקי, האדמו"ר מאזרניץ:




ר' יעקב יוסף טברסקי זצ"ל בטלית ותפילין, בבית מדרשו בבראנקס, ניו-יורק:




ר' מרדכי ישראל טווערסקי, האדמו"ר מאזרניץ-חאטין הי"ד:


קופיטשניץ חסידים חסידות אדמור טווערסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד