ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
היום ה-57 ללחימה

צה"ל תקף מאות מטרות, ומתמקד בחאן יונס; "ממשיכים עד הסוף"

יממה עברה מאז הכריזה ישראל על "החלק השני" של מלחמת 'חרבות ברזל' וסיום הפוגת האש. דובר צה"ל עדכן כי הותקפו במהלך היממה האחרונה עשרות מטרות בח'אן יונס שבדרום רצועת עזה. הערב נשמעה אזעקה בגליל התחתון ובעפולה | כל העדכונים והדיווחים מהזירות השונות

צה"ל תקף מאות מטרות, ומתמקד בחאן יונס; "ממשיכים עד הסוף"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

היום ה-57 ללחימה: יממה עברה מאז הכריזה ישראל על "החלק השני" של מלחמת חרבות ברזל וסיום הפוגת האש. ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים כי, "בעקבות המבוי הסתום במו"מ ובהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד דוד ברנע הורה לצוותו בדוחא לשוב ארצה".

עוד נמסר: "ארגון הטרור חמאס לא מימש את חלקו בהסכם, שכלל את שחרור כל הילדים והנשים על פי רשימה שהועברה לחמאס ואושרה על ידו. ראש המוסד מודה לראש ה-CIA, לשר המודיעין המצרי ולראש ממשלת קטר על השותפות במאמצי התיווך האדירים אשר הובילו לשחרורם של 84 ילדים ונשים מרצועת עזה בנוסף ל-24 אזרחים זרים".

עדכונים שוטפים:

21:00 - נתניהו לשאלת מתן חודורוב מחדשות 13 מדוע אינו מתפטר: ״אני לא מתעסק בסקרים, קיבלתי מנדט להוביל את מדינת ישראל. אנחנו לא עובדים לפי סקרים יומיים. אם היינו עובדים כך - לא הייתי פה יום אחד. אני פועל לתת גם מרחב צבאי וגם מרחב מדיני. ואני מוביל את זה עם צוות חשוב שעובד יחד איתי ובלעדי זה לא היינו יכולים לנהל את המלחמה״.

20:57 - נתניהו: "יותר משעה דנו בממשלה על תקציב לחינוך החרדי, שתקתי אבל בסוף לא יכולתי להתאפק, זה אלפית האחוז מהתקציב, מורה חרדית היא לא מורה? ילד חרדי הוא חצי ילד? אלה בני אדם, אלה אחינו ואחיותינו. לאף אחד לא יחסר כסף. יהיה לכולם. די עם שיח השנאה"

20:50 - נתניהו על ההיתכנות לעסקה נוספת: "חמאס הפר את ההסכם, הוא מקבל את התשובה עכשיו בשטח". על מסיבת העיתונאים הנפרדת: "הצעתי לשר הביטחון לקיים מסיבת עיתונאים משותפת, הוא החליט מה שהחליט"

20:45 - נתניהו בהצהרה: "מה גדול האושר בשובם, ומה גדול הכאב על אלו שנרצחו ועל אלו שלא שבו. התחבטתי רבות לפני ההחלטה. איך מתדיינים עם השטן שחטף, רצח ושרף בני אדם? באותה נשימה היה לי ברור שנוכל להוציא מידי השטן הזה עשרות נשמות ועל כך לא הייתי מוכן לוותר. הכפלנו את מספר המשוחררים, אבל המשימה טרם הושלמה. ממשיכים להילחם במלוא העוצמה כדי להביא לניצחון מוחלט על החמאס. נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל מטרותיה ואי אפשר להשיג אותן בלי התמרון הקרקעי".

20:28 - ארגוני זכויות אדם פלסטיניים סירבו לפגוש את התובע הבינלאומי של בית המשפט הפלילי, קארים חאן, בשבת, והאשימו אותו בלקיחת צד לטובת ישראל.

20:23 - שידור חי: הצהרת רה"מ נתניהו

19:55 - גלנט על החשש של משפחות החטופים מהתקיפות של צה״ל בחאן יונס: ״אנחנו לוקחים את כל הדברים בחשבון. הדרך להחזיר את החטופים הבאים היא באמצעות פעולה אגרסיבית נגד חמאס, תוך שמירה על חיי אזרחים. מערכת הביטחון הציגה הישגים מרשימים בנושא הזה״.

19:44 - שר הביטחון גלנט: "חמאס הפר את ההסכם - מסרב לשחרר 17 נשים וילדים. צה״ל חזר ללחימה במלוא עוצמתו, אנחנו ממשיכים בדיוק מהנקודה שבה עצרנו. ההישגים גדולים: אלפי מחבלים חוסלו, מידע מודיעיני רב - הגיע לידינו"

19:30 - סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי טוען כי אין נשים וילדים חטופים בעזה: "אין כרגע מו"מ בעניין הפסקת אש. אין חילופי שבויים לפני הפסקת הלחימה. החטופים שנותרו בעזה הם חיילים וגברים אזרחים ששירתו בצה"ל. צה"ל טוען שעדיין יש ילדים ונשים בעזה, אנחנו אמרנו שמסרנו את כלל הנשים והילדים"

19:00 - הרמטכ״ל וראש השב״כ קיימו היום הערכת מצב ואישור תוכניות להמשך הלחימה בפיקוד הדרום.

הרמטכ״ל: ״אנחנו ממוקדים בהמשך פירוק החמאס, וביצירת תנאים להחזרת חטופים נוספים״

18:30 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות טרור ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב הגבול, צה"ל תוקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.

18:18 - לוחם מגדוד 932, חטיבת הנח"ל נפצע היום (ש׳) באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

18:15 - הותר לפרסום: אל״מ אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה נפל ב-7 באוקטובר. גופתו נמצאת בעזה

אסף חממי הי"ד

18:10 - ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב ב-20:15 מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב

17:45 -בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב העמקים, מסוק קרב של צה"ל יירט כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל שזוהתה בו תקלה טכנית. ההתרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות היירוט. היירוט בוצע באופן מבוקר ואין חשש לאירוע ביטחוני.

17:40 - מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת עפולה והעמקים: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

17:30 - אזעקות בגליל התחתון ובעפולה.

דובר צה"ל עדכן כי הותקפו במהלך היממה האחרונה עשרות מטרות בח'אן יונס שבדרום רצועת עזה - לאחר שצה"ל פיזר אמש כרוזים שקראו לתושבי האזור להתפנות ולנוע לאזור רפיח. במהלך היום נורו מטחי רקטות מעזה לעבר ישראל.

במקביל, שני פצמ"רים נורו מלבנון לשטח ישראל ובתגובה צה"ל תקף בלבנון. 

שר הביטחון גלנט אמר בגבול עזה: "אנחנו תוקפים במקומות שלא תקפנו, זה ילך ויתגבר. נתאים עצמנו לתנאי השטח שנילחם בו - יהיה ירי עצים ומדויק. המג״דים בחאן יונס מבינים מה קרה למקביליהם בצפון הרצועה".

מלחמת חרבות ברזל יואב גלנט עזה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד