כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרחיבי גבולך: נגידי טאלנא ייצאו לשבת התחזקות

זו השנה השביעית ברציפות בה תתקיים שבת ההתאחדות המיוחדת של חסידות טאלנא, והפעם - במעלות תרשיחא

האדמו"ר מטאלנא. (באדיבות המצלם)
האדמו"ר מטאלנא. (באדיבות המצלם)

כמסורת משנים עברו יתכנסו נגידי ואוהדי חצר הקודש טאלנא באשדוד בשבת פרשת שמות לשבת התעלות והתרוממות עם תחילת ימי השובב"ים.

בדרכו של האדמו"ר רבי יוחנן מטאלנא זצ"ל שבחר לצאת לגלות בשבתות השובב"ים, יוצאים זו השנה השביעית בצילא דמהימנותא ובאהבת רעים לשבת מלוכדת ומאוחדת להתחזקות ולביסוס והרחבת גבולי הקדושה.

בשנתו האחרונה של האדמו"ר זצ"ל ובביקורו האחרון בעיר, הוא הביע את רצונו להקים בית מקדש מעט באשדוד. עם כלות ימי האבל הקים נכדו האדמו"ר מטאלנא בית מדרש 'תפארת יוחנן' לשמו ולזכרו הטהור. בית המדרש הממוקם במזרח רובע ז' בעיר מהווה מוקד משיכה להמון העם ותל תלפיות למבקשי ה'.

עתה, עם היווצרות הצורך להרחבת הגבולות הוקם וועד קרן הבניין שמטרתו להביא לידי גמר את אישורי הבנייה וגיוס המשאבים לבניית בית ה'. הוועד המורכב מידידים מהארץ ומחו"ל מתגבש מדי שנה לשבת התאחדות וגיבוש.

השנה, נבחר הקמפוס המפואר בישוב מעלות תרשיחא שבצפון לאירוח התומכים והידידים, כשמנהלי המוסדות הרב יום טוב לונגר והרב אריה גולדברג דואגים לכל הפרטים הלוגיסטיים הכרוכים בזה. את אירוח השבת נטל על עצמו ידיד המוסדות הנגיד החסיד הרב אשר ספיר, אשר עומד על אמת הבניין בשנים האחרונות בכל הקשור לפיתוח ולטובת המוסדות.

במהלך השבת יערוך האדמו"ר מטאלנא את שולחנותיו הטהורים במקום ויעלה על נס את זכר סבו הגדול. כמו כן, חסידים שזכו לשמשו בימים ההם, יעלו מדברותיו הטהורות והליכותיו בקודש. מכון 'זכות אבות' השוקד על הוצאת דברי תורתו של האדמו"ר זצ"ל יפתיע עם גיליון דברי תורתו לפרשיות אלו.

האורחים מישראל ומחו"ל ישתתפו במוצאי שבת בדינר יוקרתי בסימן 'הרחיבי גבולך', וידונו בשלל נושאים העולים לסדר היום לביסוס המוסדות לזכר האדמו"ר זצ"ל ולבקשתו ומשאלתו הטהורה.

רבים כבר הביעו את רצונם להשתתף בשבת המתקיימת כאמור זו השנה השביעית ברציפות ואשר מושכת אליה בכל שנה קהלים חדשים ותומכים אשר מקרוב באו. כן, ביקשו ידידים רבים שנבצר מהם להגיע לשבת, להשתתף בדינר היוקרתי שיחל כשעתיים לאחר צאת השבת כמיטב המסורת והכיבוד של בית טאלנא.
טאלנא מעלות חסידים דינר ידידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד