כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הג'וקר מוחמד דף

תמונות של בכירי חמאס חולקו לחיילים בעזה

חיילי צה"ל בעזה קיבלו חפיסות קלפים עם תמונות מבוקשים של בכירי חמאס. בחפיסה, הג'וקר הוא מוחמד דף. אחיו של סינוואר, מוחמד, הוא "הנסיך השחור". בחפיסה ישנם 10 קלפים של בכירים שכבר חוסלו. צבא ארה"ב השתמש בטקטיקה דומה בעיראק בשנת 2003, כאשר הפיץ חפיסות של הדמויות המבוקשות ביותר ממשטרו של סדאם חוסיין

תמונות של בכירי חמאס חולקו לחיילים בעזה
הקלפים של בכירי חמאס צילום: Ynet

לחיילי צה"ל שנלחמים בעזה חולקו 10,000 חפיסות קלפים. הקלפים כוללים 52 תמונות מבוקשים של בכירי החמאס, בראשם יחיא סינוואר ומוחמד דף.

לא ברור אם מאחורי החלוקה עומד גורם רשמי, אך יש כמה הסברים לכך, הקלפים משמשים כאמצעי זיהוי לחיילים בשטח, בנוסף החפיסה מציבה "סוף תיאורטי למלחמה" - והוא חיסול או לכידת כל צמרת החמאס שמופיעה בקלפים. בנוסף, היוזמה מקווה להוציא מאיזון את הבכירים בהנהגת החמאס שמתחבאים בבונקרים ובמנהרות, ולהראות להם עד כמה חיילי צה"ל נחושים ללכוד אותם, כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

כזכור הצבא האמריקני עשה את אותו הדבר אחרי הפלישה לעיראק בשנת 2003 במלחמת המפרץ השניה, כשהפיץ חפיסות קלפים בקרב החיילים עם תמונות מבוקשים ממשטרו של הרודן סדאם חוסיין.

מי שיזם את הרעיון גם החליט להוריד בדרגה חלק מבכירי ארגון הטרור, כדי להביך אותם. כך למשל יחיא סינוואר הוא "מלכה לב אדום" ולא "מלך", "אס" או "ג'וקר" וזאת כדי להעצים את המכה המוראלית לחמאס.

ה"אסים" בחפיסת הקלפים הם איסמעיל הנייה וחאלד משעל, ששוהים במלונות בדוחא בירת קטאר, ומרוואן עיסא נציג הזרוע הצבאית בלשכה המדינית של החמאס. אחיו של סינוואר, מוחמד, הוא "הנסיך השחור". ה"ג'וקר" הוא מוחמד דף. בחפיסה ישנם 10 קלפים של בכירים שכבר חוסלו.

חמאס מוחמד דף יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד