כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
עמידות גבוהה מפני יריות

לא זמינה בארץ: הטסלה המדהימה ביותר באה לעולם

טסלה החלה במכירות של הסייברטראק, טנדר חשמלי ראשון של החברה. אחד הטנדרים המתקדמים בעולם. העיצוב שלו מזכיר חללית הרבה יותר משהוא מזכיר טנדר. לעת עתה הסייברטראק אינו זמין לקונים בארץ וכנראה שטסלה תרצה למצות את השוק האמריקאי לפני מכירה מחוץ לארצות הברית

לא זמינה בארץ: הטסלה המדהימה ביותר באה לעולם
טסלה סייברטראק - טנדר חשמלי במחיר המתחיל ב-61 אלף דולרים בארה"ב צילום: טסלה

טסלה החלה במכירות של הסייברטראק, טנדר חשמלי ראשון ליצרנית האמריקאית. הסייברטראק נמצא בפיתוח מעל שנתיים וטסלה דחתה את מועד השקתו לציבור מספר פעמים. לפי הצהרותיה של טסלה, הסייברטראק (חשמלי כמובן) הוא אחד הטנדרים המתקדמים בעולם וכבר בעובדה אחת לא ניתן לטעות: זהו טנדר שהעיצוב שלו מזכיר חללית הרבה יותר משהוא מזכיר טנדר.

מעבר לכך, לסייברטראק יש כמה מאפיינים שקשה להאמין שיצרן רכב מכניס לטנדר, כמו למשל עמידות גבוהה בפני יריות (אנחנו לא מתבדחים) וגלגלים אחוריים שמסוגלים להסתובב בכיוון הפניה של הסייברטראק כדי שהוא יוכל לתמרן יותר טוב. הצבע החיצוני של הסייברטראק הוא צבע "מיוחד", כי אין אפשרות לבחור צבע: הסייברטראק עשוי פלדת אל חלד שהיצרן לא צובע כך שאין ויכוחים על האם לבחור שחור או לבן וגם אין תוספת תשלום או עלויות נוספות כשצריך לתקן אותו בתאונה פשוט להחליף את הדלת ולהמשיך בנסיעה.

הנתונים שטסלה פרסמה סוף סוף חושפים שכבר לא מדובר בטסלה 3 קטנה ואתלטית, אלא בטנדר אמריקאי ענק: אורכו של הסייברטראק הוא 5.68 מטרים, כלומר הרבה יותר מרכב כביש שטח משפחתי ממוצע. רוחבו הוא 2.2 מטרים, יותר מרוב רכבי השטח הממוצעים וגובהו הוא טיפה פחות ממטר שמונים.

טסלה סייברטראק - טנדר חשמלי במחיר המתחיל ב-61 אלף דולרים בארה"ב: קרדיט טסלה

טסלה גם חשפה את המחירים ואת טווח הנסיעה וכאן החדשות הן פחות טובות לקהל באמריקה שאוהב לנסוע הרבה: הדגם הבסיסי של הסייברטראק עולה 60,990 דולר ומעניק טווח נסיעה של 402 קילומטרים – אולם ניתן יהיה לרכוש אותו רק בשנת 2025. גרסת הביניים שכבר מצוידת גם בהנעה כפולה עולה 79,990 דולר ומסוגלת לנסוע לטווח של 547 קילומטרים והגרסה הבכירה שנקראת "סייברביסט" מסוגלת לנסוע לטווח של 515 קילומטרים אבל יכולה לזנק ל 100 קילומטרים לשעה תוך 2.8 שניות, כלומר מהיר יותר מרוב מכוניות הספורט - אבל המחיר שלה הוא 99,990 דולר.

המחירים האלה גבוהים בהרבה מהמחירים עליהם טסלה הצהירה לפני קרוב לארבע שנים אבל סביר להניח שללקוחות שיקנו את הסייברטראק זה לא ממש משנה-הם יחכו עם הכסף ביד. ומה באשר ללקוחות של טסלה בישראל? לעת עתה הסייברטראק אינו זמין לקונים בארץ וכנראה שטסלה תרצה למצות את השוק האמריקאי לפני שתוכל למכור במדינות מחוץ לארצות הברית.

 

ארצות הברית טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד