י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מומלץ בחום: איך לחמם את הבית בסטייל?

פתרונות מעוצבים לחימום הבית החלל החל ממראות, דרך תמונות וכלה בזכוכית צבעונית המשלבים טכנולוגיית אינפרה אדום

מומלץ בחום: איך לחמם את הבית בסטייל?

החורף מביא עמו שינויים אקלימיים המחייבים היערכות לא רק ביציאה מן הבית, אלא גם בתוך הבית. הימים מתקצרים, הטמפרטורות צונחות והגשם נוטף, ולנו נותר להפעיל את החימום וליהנות מסביבה יבשה ומפנקת. לאור העובדה כי פתרונות החימום שאנו בוחרים לאבזר בהם את הבית נשארים עימנו לאורך כל השנה, המגמה כיום היא להקפיד על עיצוב אמצעי החימום, כך שיהיו לא רק פונקציונליים, אלא גם מסוגננים ואלגנטיים.

אז איך ניתן לשלב את אמצעי החימום כפריטי הום-סטיילינג שיעניקו צבע ועניין לחלל הבית? ואיפה מומלץ למקם אותם, לקבלת אלמנט עיצובי המשתלב באופן הרמוני בחלל?

ספירלה אאוט





כיום ניתן להצביע על חמישה פתרונות בולטים לחימום הבית בעונה הקרה, שמחליפים את תנור הספירלה או מפזר החום המסורתיים, אשר במרבית המקרים גורעים ופוגעים בעיצוב הכללי של הבית. הראשון והנפוץ ביותר הוא המזגן; אחריו מגיע הקמין, הנפוץ בשנים האחרונות יותר ויותר בבתי הישראלים; החימום התת-רצפתי, שמיועד בעיקר לדירות בבנייה או למי שעורך שיפוץ מאסיבי; מחממי מגבות המיועדים בעיקר לשימוש בחדר האמבטיה ואמצעי החימום החדשני והמעודכן ביותר להיום, הלא הוא מראות חימום או תמונות מחממות, שממילא מהוות פריט דקורטיבי בעיצוב הבית.

הפתרון החדשני והבולט ביותר של התקופה האחרונה נשען דווקא על פריטים שנמצאים ממילא בחלל הבית, וזאת כחלק מהמגמה של פונקציונאליות ופריטים רב שימושיים, כך שמעבר להיותם פריטים דקורטיביים הם גם בעלי פונקציה של חימום וחוסכים במקום.

מדובר בסדרה חדשה ואלגנטית של מראות ותמונות מחממות המשמשות כספקיות חום לחללי הבית השונים.

מחממים בסטייל




בסדרה המיוצרת בישראל, היצע רחב של פריטים, החל ממראות, דרך תמונות וכלה בזכוכית צבעונית, המשלבים טכנולוגיית אינפרה אדום, המאפשרת חימום של העצמים והסביבה בחדר מבלי לחמם את האוויר, מה שמסייע לחיסכון באנרגיה וחשמל. עיצוב התמונות והמראות גמיש ואלו מוצעות בשלל גדלים והדפסים, כאשר ניתן לשלב גם תמונה אישית, זאת לצד הבחירה האם להוסיף מסגרת. את המראות והתמונות השונות ניתן להתקין בתלייה אופקית או אנכית, כך שהן מותאמות לכל חללי הבית וסגנונות העיצוב השונים.

אמצעי החימום השכיח ביותר, השמיש לאורך כל השנה, הוא המזגן. "למיקום וגודל המזגנים השפעה ניכרת על יעילות פעולתם. מומלץ לשלב מערכת מיני מרכזית בחללים הציבוריים של הבית או הדירה, ללא קשר לגודל החלל, כזו המוסתרת, מוטמעת בתקרה דקורטיבית כלשהיא ומשתלבת בעיצוב החלל. ישנו כיום שפע של חומרים ורעיונות ליישום תקרות דקורטיביות בעיצוב הפנים, שמשרתות עיצובית את החלל. בנוסף למערכת מרכזית זו, מומלץ שבכל חדר יהיה מזגן עילי המותאם לגודל החדר, כאשר עדיף למקמו במיקום מוצנע ולא מול המיטה. על מנת לשדרג מעט את מראה המזגן הקונבנציונאלי, ניתן לאמץ את אחת ממגוון אפשרויות העיטורים היפיפיים לפנלים של המזגנים העיליים המוצעים בשוק, ובקלות להפוך אותו לפריט דקורטיבי המותאם לגוונים ולאופי החדר", מסבירה אדריכלית הפנים איריס שמיר.

הקמין חוזר




דרך נוספת לחימום חלל הבית, ההופכת אופנתית ומבוקשת בשנים האחרונות, היא באמצעות קמין. שפע התצורות והסוגים המוצג בשנים האחרונות הופך את הקמינים לנגישים ולמעוצבים יותר, כאשר ניתן להתקינם לא רק בבתים פרטיים אלא גם בדירות. כבר לא מדובר באותן יציקות ברזל או פלדה ערומות, אלא בכאלו שלובשות אופנה בסגנון קראמי עם צבעוניות בולטת, באינספור גדלים, צורות וסגנונות המעניקים מענה לכל סגנון עיצובי או אדריכלי. מבחינה פונקציונאלית, מדובר באמצעי חימום יעיל המפיץ חום נעים בצורה נקודתית, כאשר מופעל לזמן קצר (קמיני גז), ומרחבית, במידה ומפעילים אותו לאורך זמן (קמין נפט או עץ). בבחירת הקמין ניתן לנקוט באחת משתי גישות עיצוביות – או לבחור בכזה המשתלב באופן מושלם והרמוני באווירת העיצוב הכללית שבחלל, או דווקא לבחור בכזה המעוצב בסגנון שונה לחלוטין מהסגנון השלט בבית, ובכך להפוך אותו למוקד עניין בחלל. "מאחר והאלמנט העיקרי בעיניי בעיצוב הבית הוא יצירת אווירה, ולאור העובדה שהקמין מהווה נקודה המרכזת את דיירי הבית סביבו, מומלץ לייצר פינה יפה וחמימה כזו בחלל, שתקרין לכל הבית, גם בימים שבהם הקמין לא בשימוש", מדגישה שמיר.


מתחילים מלמטה




אמצעי חימום שכיח נוסף הינו החימום התת רצפתי, הפועל באמצעות מערכת מודולארית של גופי חימום חשמליים המותקנת מתחת לרצפה ומחממת אותה. כפועל יוצא מכך, הרצפה מחממת את האוויר ואת הקירות המקיפים אותה, ולמעשה את כל חלל הבית. "בחימום התת-רצפתי האוויר מתפשט באחידות כלפי מעלה ומחמם את כל החלל באופן שווה ונעים- יתרון עצום לחללים גדולים וגבוהים", מסבירה שמיר. המערכת ניתנת להתקנה מתחת לכל סוגי הריצוף, לרבות שיש, גרניט פורצלן, אבן טבעית, קרמיקה (אפילו באמבטיות) ומתחת לפרקט (יש לציין כי לא במגע ישיר עם העץ ו\או למינציה, אלא מתחת לריצוף שמתחת לפרקט). מערכת חימום זו מומלצת לכל סוג וגודל של יחידת דיור, בית פרטי או דירה, שכן אינה מייבשת את האוויר אלא שומרת על לחותו וניקיונו בהתאמה מלאה לגוף האדם ולדרכי הנשימה - יתרון חשוב ביותר עבור אסתמטיים ו\או לרגישים לקרדית האבק. בנוסף, בשל היותה של המערכת סמויה לחלוטין מהעין, היא אינה מוסיפה או גורעת מעיצוב הפנים של החלל, אך עשויה להתאים במיוחד עבור אלו התרים אחר ניקיון עיצובי ומינימליזם מוחלט.

עבור מי שדאג לחימום ביתו באחת הדרכים שצוינו, אך בכל זאת מעוניין להגביר את עוצמת החימום דווקא בחדר האמבטיה, סדרה חדשה המשלבת מחממי מגבות ומפזרי חום במכשיר אחד, תחסוך מקום בחדר הרחצה ותשדרג את חווית הרחצה והשהייה באמבט בחורף הקרוב.
הסדרה החדשה דואגת לחמם את חלל חדר האמבטיה ואפילו את המגבות תוך חיסכון במקום, באמצעות מכשיר אחד שיבצע את שתי הפעולות. פריטי הסדרה, שעוצבו על בסיס טהרת הלבן, ומותאמים לחללי הרחצה השונים, בעלי פונקציית חימום מגבות, ומשלבים בעיצובם מפזרי חום בחלקם התחתון. בשונה ממחממי מגבות העשויים ברזל או נירוסטה, אלו עשויים נחושת ופועלים באמצעות שמן מיוחד בתוכם, השומר על עוצמת החימום ועמידות החומר. כמו-כן הפריטים השונים בסדרה מופעלים על ידי שלט רחוק כך שניתן להפעיל בו זמנית את מחמם המגבות ומפזר החום או לחילופין להפעילם כל אחד בנפרד, לנוחות מרבית.



חימום קמין מזגן אדריכלית פנים איריס שמיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד