ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
חשש לחייה

עיתונאית מהונג קונג נעדרת לאחר טיול בסין

סוכנות הידיעות היפנית אומרת כי כתבת העיתון 'דרום סין פוסט' מיני צ'אן, לא ניתנת להשגה לאחר שהשתתפה בפורום בסין בסוף חודש אוקטובר

עיתונאית מהונג קונג נעדרת לאחר טיול בסין
סין: אילוסטרציה צילום: Pixabay

כתבת בעיתון 'דרום סין פוסט' שיוצא לאור בהונג קונג נעלמה בסין לאחר נסיעת עבודה, כך דיווח כלי חדשות יפני, מה שמעלה חשש שהיא נעצרה על ידי הרשויות הסיניות.

מיני צ'אן, כתבת עטורת פרסים המתמחה בהגנה ודיפלומטיה סינית, נסעה לבייג'ינג כדי להשתתף בפורום שיאנגשאן, אך לא התקבל ממנה אות חיים לאחר סיום ועידת האבטחה בת שלושת הימים ב-31 באוקטובר, כך דיווחה רשת החדשות היפנית, 'קוידו ניוז', ביום חמישי.

העיתון בו היא עובדת שנמצא בבעלות ענקית הטכנולוגיה הסינית עליבאבא, אמר בהודעה כי צ'אן נמצאת בחופשה פרטית. נאמר עוד כי משפחתה הודיעה לעיתון כי היא בטוחה בבייג'ינג אך ביקשה לכבד את פרטיותה מכיוון שהיא "צריכה זמן להתמודד עם עניין פרטי".

"בטיחות העיתונאים שלנו במהלך עבודתם המקצועית היא בעלת חשיבות עליונה", אמר העיתון בהצהרה שנשלחה בדוא"ל. "נמשיך לתקשר עם משפחתה ולספק את כל התמיכה הדרושה לה".

צ'אן עובדת ב-Post מאז 2005, לפי אתר האינטרנט של העיתון. המאמר האחרון שלה שפורסם ב-1 בנובמבר דן בתפקיד המתווך של סין במלחמה בעזה.

 

סין עיתונאי חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד