כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אחרי חצי יובל: יש רב אשכנזי לנתניה

לאחר 26 שנים בהן היה כס רבה האשכנזי של נתניהו מיותם, הוכתר הרב קלמן בר לרבה של העיר

צילום: רן אליהו
צילום: רן אליהו

בטכס חגיגי – הוכתר אתמול (ב') רבה הראשי האשכנזי לנתניה, הרב קלמן מאיר בר, שנבחר לכהונתו לאחר 26 שנים, בהן לא כיהן רב ראשי אשכנזי בנתניה.

קודמו בתפקיד היה הרב ישראל מאיר לאו, שעזב את כס הרבנות בנתניה לאחר שנבחר לרב ראשי לישראל.

הטכס נערך בבית הכנסת "שונה הלכות" בעיר, במעמד ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, הראשל"צ, הרב יצחק יוסף, הרב הראשי לירושלים, הראשון לציון שלמה עמר, הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר וכן שר הפנים, גלעד ארדן, השר לענייני דתות, נפתלי בנט, סגן השר לענייני דתות, הרב אלי בן דהן, רבנים, אנשי משפחתו של הרב הנבחר וקהל רב.

כמו כן השתתף: ראש ישיבת "כרם ביבנה", הרב מרדכי גרינברג, שם למד ולימד הרב קלמן בר.
ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, שפעלה למען בחירתו של הרב בר, בירכה את הרב בברכת יעקב לבניו וציינה כי תהליך הבחירה היה ארוך וממושך שבסופו זכתה העיר ב"איש הנכון, במקום הנכון".

פיירברג הדגישה כי מאז נכנס לתפקידו, פועל הרב ללא לאות למען האדרת התורה וחשיפת כלל הציבור ליופי שביהדות. "אתה נכנס לנעליים גדולות של רבנים גדולים, רבני העיר נתניה, הרב משה לוין זצ"ל והרב ישראל מאיר לאו שליט"א שהפך להיות רב ראשי לישראל. כי מנתניה תצא תורה" סיכמה.

הרב בר הודה לראש העיר על פעילותה למען בחירתו, על האמון שנתנה בו ועל כך שלמד ממנה כיצד להיות איש ציבור, למד מנהיגות מהי ואת דרכה להתייחס לכל אדם ואדם.

הוא ציין כי הגיע לעיר כדי לפעול למען אחדות בין כל חלקי הציבור, ציין את גודל המעמד ואת האחריות שמוטלת על כתפיו והביע תקווה כי הקב"ה יזכה אותו להיות נאמן לשולחיו.

הרב קלמן מאיר בר, יליד 1957, נולד בשכונת יד אליהו בתל אביב כנצר למשפחת אדמורי"ם חסידית, צאצא של רבי קלונימוס קלמן הלוי אפשטיין ה"מאור ושמש", שעל שמו הוא נקרא. הוא למד בישיבה התיכונית "בני עקיבא" בנתניה בראשותו של הרב שמחה הכהן קוק, המשמש כיום כרב העיר רחובות. בשנת ה'תשל"ה החל ללמוד בישיבת ההסדר כרם דיבנה והמשיך לימודיו בכולל של ישיבת כרם דיבנה, שם נסמך לרבנות עיר.

בשנת ה'תשמ"ו, מינה אותו הרב חיים יעקב גולדוויכט לשמש כר"מ בישיבת כרם דיבנה ולימים שימש בשליחות רבנית כראש ישיבת יבנה באנטוורפן וכן כרב קהילת המזרחי "הרב עמיאל". כמו כן שימש כרבה של מכללת "תלפיות."

הרב קלמן בר, הוציא לאור סדרת ספרים "מעשה רקם" על פרשיות השבוע והמועדים, הוא מרצה בכל קצוות הארץ, נותן שיעורים קבועים ומשמש אוזן קשובה לכל.

צילום: רן אליהו












נתניה רבנים הרב בר בחירות הרב עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד