כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
טרור חובק עולם

דעאש מכה גם בפיליפינים: ארבעה נהרגו בכנסייה

נשיא הפיליפינים, פרדיננד מרקוס ג'וניור, מגנה את "המעשים חסרי הגיון והנתעבים ביותר" | לפני עשור חתמה הממשלה על הסכם שלום עם 'חזית השחרור האסלאמית מורו', אך קבוצות קטנות יותר המשיכו לבצע פיגועים ברחבי האזור  

דעאש מכה גם בפיליפינים: ארבעה נהרגו בכנסייה
דעאש צילום: פלאש 90

פיגוע התרחש במהלך תפילה נוצרית היום (ראשון) באולם התעמלות של אוניברסיטה בדרום הפיליפינים וגרם למותם של ארבעה בני אדם ולפציעתם של כמה אחרים. נשיא הפיליפינים, פרדיננד מרקוס ג'וניור, גינה את הפיגוע ואמר כי הנחה את המשטרה והכוחות להבטיח את שלום הציבור. "אני מגנה בצורה החריפה ביותר את המעשים חסרי ההיגיון והנתעבים ביותר שבוצעו על ידי טרוריסטים זרים", אמר מרקוס, "קיצונים שמפעילים אלימות נגד חפים מפשע תמיד ייחשבו כאויבים לחברה שלנו".

האוניברסיטה מסרה כי היא "עצובה ומזועזעת מאוד" והשעתה את הלימודים עד להודעה חדשה. "אנו מגנים באופן חד משמעי את המעשה חסר ההיגיון והנורא הזה ומרחיבים את תנחומינו הלבביים לקורבנות ולמשפחותיהם. אנו מחויבים לספק תמיכה וסיוע לאלו שנפגעו מהטרגדיה הזו", נאמר בהודעת האוניברסיטה.

עד ששהה במעונות ליד אולם ההתעמלות סיפר כי שמע פיצוץ חזק הדומה לפיצוץ של שנאי כוח. עוד סיפר כי ראה כמה שוטרים ואמבולנסים באזור התקרית בתוך הקמפוס הראשי של האוניברסיטה. מהמשטרה נמסר כי הם חוקרים את הפיצוץ, כולל האפשרות שהוא בוצע על ידי לוחמים פרו-דאעש.

חבל הארץ מינדנאו ספג במשך עשרות שנים אלימות על רקע מרד של קבוצות בדלניות חמושות. בשבת הודיע ​​צבא הפיליפינים כי הרג 11 לוחמים במבצע במרחק של כ-200 ק"מ מהעיר מאראווי. בשנת 2017, מאראווי היה אתר תחת מצור בן חמישה חודשים שבוצע בהשראת דאעש והרג יותר מ-1,000 בני אדם.

לאחר עשרות שנים של סכסוך, חתמה מנילה על הסכם שלום עם 'חזית השחרור האסלאמית מורו', הקבוצה הבדלנית הגדולה ביותר, ב-2014, אך קבוצות בדלניות קטנות יותר המשיכו לבצע פיגועים ברחבי האזור.

 

 

פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד