י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רגע לפני הקרב: מפקד האוגדה כתב אות בספר תורה

מטרים ספורים מעזה, התייצבו הקצינים הבכירים של אוגדה 162 – עוצבת הפלדה לכתוב אות בספר התורה יחד עם רבה של צפת הרב שמואל אליהו שברך את הלוחמים שיחזרו בשלום | את הארוע ארגנו מתנדבי עזר לחייל בראשות הרב אליהו גוטמן שאף שימחו את הלוחמים בשטח

רגע לפני הקרב: מפקד האוגדה כתב אות בספר תורה
כתיבת האות בספר תורה צילום: דובר צה"ל

התחלת כתיבת ספר תורה בבסיס צבאי של יחידות מיוחדות עם שיירת לוחמים מפזזים בשמחה לכבוד התורה, זה לא אירוע שקורה כל יום. ובוודאי לא בבסיס סמוך לרצועת עזה תוך כדי לחימה קשה, כאשר טילי כיפת ברזל חולפים מעל לראש. חיילי אוגדה 162, חטיבת הנח"ל וחטיבת הקומנדו בעוצמת הפלדה, זכו להשתתף באירוע כזה היום.

כתיבת הספר התחילה בלשכתו של תא"ל איציק כהן מפקד עוצבת הפלדה, כשלצידו הרב אליהו גוטמן מנהל "עזר לחייל". תא"ל כהן ביקש לכתוב אות לזכות פקודיו שמוסרים את נפשם בלחימה בעזה. האירוע שנערך ברחבת הבסיס, כלל מוזיקה חסידית שמחה וארוחת בשרים מפנקת על למאות הלוחמים והמפקדים.

לצד אורחים נכבדים כמו הרב שלמה וילהלם רבה של זיטומיר ומערב אוקראינה והרב שניאורסון רבה של רובנה שבאוקראינה, השתתף באירוע גם רבה של צפת הרב שמואל אליהו שעשה את כל הדרך מהצפון הרחוק עד לבסיס הסמוך לרצועת עזה, כדי לשמח את החיילים ולהעניק להם את ברכת הדרך לפני הכניסה לשטח האויב.

בדבריו הדגיש אורח הכבוד הרב אליהו את מעלת כתיבת ספר התורה שמהווה תוספת של שמירה רוחנית ופיזית לחיילים הצדיקים שמוסרים את נפשם עד להכרעה של האויב. רבה של צפת הזכיר את הוראת הרבי מליובאוויטש לכתוב אות בספר תורה לזכות כל חייל וחייל.

בכתיבת הספר שהוביל הסופר הרב מנחם פליישמן השתתפו רב ומפקד האוגדה 162 תא"לים, אל"מים, סא"לים, ואנשי החסד הרב אליהו גוטמן, עו"ד מרדכי ציבין, הרב מנשה אלטהויז ורוני מוראל.

 

מלחמת חרבות ברזל ספר תורה הכנסת ספר תורה עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד