כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מצב החירום המיוחד

שימו לב: תקנות חדשות במערכת ההוצאה לפועל

תקנות חדשות לסדרי דין במצב החירום המיוחד במערכת ההוצאה לפועל | התקנות שאושרו מאפשרות פעילות כמעט מלאה של לשכות ההוצאה לפועל במצב החירום המיוחד למעט הליכים שנקבעו בהן

שימו לב: תקנות חדשות במערכת ההוצאה לפועל
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

כזכור ביום חמישי, 30 בנובמבר, האריך שר המשפטים את מצב החירום המיוחד על כלל לשכות ההוצאה לפועל ברחבי הארץ, וזאת עד ליום 7 בדצמבר 2023.

בתקופת מצב החירום יחולו, בכלל הלשכות ברחבי הארץ, תקנות בתי המשפט ולשכות ההוצאה לפועל (סדרי דין במצב חירום מיוחד) (הליכים בהוצאה לפועל), התשפ"ד- 2023, כפי שאושרו על ידי השר לפני כשבוע. 

מדובר בתקנות קבע חדשות אשר כבר נכנסו לתוקף ולפיהן, בעת שמודיע שר המשפטים על מצב החירום המיוחד פועלות לשכות ההוצאה לפועל כמעט באופן מלא, אולם לא ננקטים בתקופת מצב החירום הליכים מסוימים המפורטים בתקנות. תקנות אלה שונות מהתקנות הקודמות, אשר קבעו מיעוט הליכים שניתן לנקוט בתקופת החירום. 

משכך ובתקופת החירום הנוכחית ייפתחו במערכת ההוצאה לפועל כל סוגי התיקים – פסק דין כספי, מזונות, פינוי/עשה, תביעה על סכום קצוב, שטרות ושיקים, משכון ומשכנתא, כביש אגרה. 

עוד ובהתאם לתקנות החדשות, יאפשרו לשכות ההוצאה לפועל במשך תקופת החירום המיוחד, את מתן כל השירותים בהן, למעט ההליכים הבאים:

בקשה לנקיטת הליכים מבצעיים נגד החייב, כגון: עיקול ותפיסת מיטלטלין, תפיסת רכב, פינוי לרבות מסירת הודעת פינוי, צו הבאה וצו מאסר ולמעט רישום עיקול על רכב או מקרקעין.

בקשה להטלת עיקולים על כספי החייב, נכסיו או משכורתו המוחזקים אצל צד שלישי. עיקול, לרבות מימוש גם אם העיקול התבקש לפני מצב החירום.

בקשה להטלת הגבלות על חייב לפי פרק ו'1 לחוק ההוצאה לפועל.

הגשת בקשה לקבלת מידע על חייב לפי סעיף 7ב לחוק ההוצאה לפועל.

הגשת בקשה לביטול הכרה בחייב כחייב משלם לפי הוראה לתשלום בשיעורים לפי פרק ז' סימן ב' לחוק ההוצאה לפועל. 

מבין ההליכים המפורטים לעיל, ניתן במקרים דחופים ומוצדקים, להגיש בקשות לנקיטת הליך, תוך פירוט הנימוקים להן. הבקשות החריגות יועברו בידי הלשכות להכרעות רשמי ההוצאה לפועל. 

לאור הארכת תחולת מצב החירום המיוחד, מניין הימים שמיום 07.10.2023 ועד ליום 07.12.2023 לא ייספר במסגרת המועדים הנדרשים להגשת התנגדויות, התייצבויות, הגשת תגובות או כל דבר שבסדר דין ובנוהג, בין שנקבע בדין, או על ידי רשם, או על ידי מנהל לשכה.

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד