כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

איתור נזילות מים - כל מה שרציתם לדעת

בשונה מפעם, מציאת נזילות היא כבר לא פעולה שמחייבת בשבירת קירות, מרצפות ואריחים שכן, באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות של העידן המודרני ניתן למצוא את מקור הנזילה במטרה לבצע טיפול ממוקד מבלי לגרום לנזק במעטפת הבית

איתור נזילות מים - כל מה שרציתם לדעת
איתור נזילת מים צילום: FLIR

נזילה אשר מתרחשת בצנרת הביתית יכולה להתחיל באופן סמוי מבלי שתרגישו בכלל, עם סימנים שוליים שבמרבית המקרים תבחרו להתעלם מהם, בין אם מדובר על כתם רטיבות על גבי הקיר, התנפחות זעירה של הקירות, סימני עובש מינימליים בפינה נסתרת בחלל הבית וכיוצא בכך. על כן, עליכם לזכור כי אותן תקלות קטנות עשויות להפוך לבעיה גדולה עבורכם בעתיד, בין אם מדובר בנזילה ובין אם מדובר על נזק חמור הרבה יותר. כמו כן, במטרה למנוע את הנזף מבעוד מועד, כל אשר יהיה עליכם לעשות יהיה לשים לב ולקחת בחשבון את אותן "תקלות קטנות" שעשויות להצביע על כך שיש נזילה סמויה. מה עליכם לעשות בעת בה אתם מבחינים בסממנים הללו? כיצד ניתן להבין האם אכן מדובר על נזילה? ומה המקור שלה? ובכן, על מנת לעשות לכם סדר בבלאגן ולוודא כי אתם ניחנים בפני תחזוקה מוצלחת, מקצועית ומדויקת, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את כל מה שצריך לדעת על איתור נזילות מים . 

מציאת נזילות - כיצד זה מתבצע? 

בשונה מפעם, מציאת נזילות היא כבר לא פעולה שמחייבת בשבירת קירות, מרצפות ואריחים שכן, באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות של העידן המודרני ניתן למצוא את מקור הנזילה במטרה לבצע טיפול ממוקד מבלי לגרום לנזק במעטפת הבית. על כן, בין השיטות הנפוצות ביותר לצורך איתור נזילות מים תוכלו לפגוש: 

  • איתור נזילות מים בעזרת סיב אופטי - על מנת לאתר את מקור הנזילה, יחדיר איש המקצוע מצלמה עם סיב אופטי גמיש ישירות אל תוך הצנרת. למעשה, מדובר על מצלמה שמחזיקה באפשרות לאתר את האזור הבעייתי ממנו מגיעה הדליפה וגם לחקור לעומק את מאפייניי הדליפה השונים, כך שתוכלו להבין מה הם הכשלים שהובילו לנזק. 
  • מציאת נזילות במצלמה תרמית - דרך מעולה נוספת לאיתור נזילות תהיה מציאת נזילות במצלמה תרמית, שביכולתה לאתר נקודות חום או לחילופין נקודות קור לאורך כל הצנרת, מה שמונע את הצורך בפעולות אגרסיביות יותר לצורך ביצוע המטלה. 
  • איתור נזילות בעזרת גז - בניגוד לשאר השיטות השונות, שיטת איתור הנזילות בעזרת גז היא שיטה יחסית מורכבת אשר מחייבת מקצועיות ומיומנות רבה לכדי ביצוע תקין. על כן, במטרה וזוהי הדרך בה אתם מעוניינים, עליכם לוודא כי איש המקצוע אליו את פונים אכן מחזיק בארגז הכלים ובכמות הניסיון הנדרשים לביצוע המשימה על הצד הטוב ביותר. 

בשורה התחתונה, עליכם לזכור כי גם כאשר מדובר על נזילה קטנה שאינה נראית לעין, הרי שמדובר על "תקלה קטנה" שעשויה להפוך לגדולה מאוד יחד עם חלוף הזמן ולכן, בכל מצב בו אתם חושדים לנזילה עקב מקרה כזה או אחר חשוב לבצע בדיקה מקצועית באמצעות שירותיו של איש מקצוע מנוסה.

 

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד