כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"זו עסקה רעה"

הפרשן צבי יחזקאלי: "מבחינת חמאס היה מהלך מוצלח"

צבי יחזקאלי ('חדשות 13') על פיצוץ המו"מ באשר להמשך עסקת החטופים וחידוש הלחימה • טען: "60 אחוז מכוחו של חמאס עדיין מתפקד" | על עסקת החטופים: "בצער רב נאלצתי להיות בעד, אך זו עסקה רעה"

הפרשן צבי יחזקאלי: "מבחינת חמאס היה מהלך מוצלח"
צבי יחזקאלי צילום: צילום מסך ערוץ 13

מהרגע בו פוצץ בסוף השבוע המשא ומתן באשר להחזרת חטופים נוספים משבי חמאס, שבו כוחות צה"ל לפעילות הקרקעית בעומק רצועת עזה, זאת לצד ירי רקטות של חמאס לשטח ישראל.

ראש הדסק לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') התייחס בשיחה עם רדיו 103 להתנהלות חמאס על רקע תום הפוגת האש. "אם אני בחדר התדריכים של חמאס, אני רואה וי גדול על כל עניין החטופים, והחברה הישראלית נתנה את הפידבק כפי שרצינו על כך שאפשר להפעיל אותם דרך הרגש", טען. "כשהם רואים משפחות שמבקשות שחרור חטופים, הם אומרים שהם נגד הפסקת האש. מבחינת חמאס היה מהלך מוצלח של שחרור האסירים. עכשיו כל השאלה היא האם מכונת המלחמה הישראלית תשים את הרגל על הצוואר. לטענתי ולצערי, 60 אחוז מכוחו של חמאס עדיין מתפקד".

בהמשך, הבהיר: "חמאס קיים, בדרום הרצועה בוודאי וגם בצפונה, הסיפור עוד לא נגמר, יש לו עוד עומקים. העבודה עוד רבה, הסיפור לא גמור, ואנחנו ב־40 אחוז מהדרך. רואים את המשחק של איראן, כטב"מ מסוריה, החות'ים, עושים את ההטרדות שלהם. מי שגר בצפון ולא יכול לחזור ליישובים וכל מי שנמצא שם אומר שיש מלחמה ולא ניתן לזוז על הגבול. הסיפור מוכרע באיך התחלת אחרי 7 באוקטובר. לא באמת ניצלנו את כל המנופים. באנו בכוח שנראה ברוטלי, ולאט סינוואר הבין שהוא יעצור את זה בזמן. אנחנו מתייחסים לחמאס כארגון שהשתלט על עזה. אם היו מיליון וחצי בני ערובה, הם היו עושים הפיכה". 

על עסקת החטופים שנבלמה, אמר יחזקאלי: "בצער רב נאלצתי להיות בעד העסקה כי הלב שלי אומר שצריך להחזיר את החטופים, אך זו עסקה רעה, הייתי מצפה שאחרי 3-4 שבועות של לחץ צבאי סינוואר יהיה במקום אחר. הלחץ הצבאי עשה עסקה שהיא יותר טובה לחמאס. אם הכיוון זה ללכת ולעשות בדרום הרצועה יותר ממה שעשו בצפון, הדיון הוא לא אם ההפסקה טובה או לא אלא מה כיוון ההתקדמות. לא תוכל להוציא את האלמנט החמאסי מתושבי עזה. זה המלכוד. כמה שלא נהרוס בעזה, צריך להגיע למצב בו שמים אקדח לכל תושבי הרצועה. הכל ייגזר מאיך שנשאיר את עזה, אנחנו במהלך קיומי". 

עריכה: מיכל קדוש

מלחמת חרבות ברזל צבי יחזקאלי עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד