כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בעת ביקורו בישראל

התובע הראשי בהאג: נפעל למצות את הדין עם האחראים לטבח

הישג היסטורי בסיום ביקורו בישראל של התובע הראשי של בית הדין הבינלאומי בהאג בהזמנת מטה משפחות החטופים. בהודעה מיוחדת שפרסם אמר: "הייתי עד לסצנות של אכזריות מתוכננת. ההתקפות נגד אזרחים ישראלים חפים מפשע ב-7 באוקטובר מייצגות כמה מהפשעים הבינלאומיים החמורים ביותר, המזעזעים את מצפון האנושות, פשעים שה-ICC הוקם כדי לטפל בהם"

התובע הראשי בהאג: נפעל למצות את הדין עם האחראים לטבח
התובע הכללי בהאג מבקר בעוטף עזה צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים

מטה משפחות החטופים הביא להישג היסטורי ואירח בישראל במהלך סוף השבוע את התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, מר כרים קאן. במהלך הביקור סייר התובע בבארי, בכפר עזה ובאיזור המסיבה ברעים. כמו כן, ביקר התובע במטה משפחות החטופים ונפגש עם נציגי משפחות.

משפחות החטופים דרשו מהתובע הראשי של האג בעת ביקורו: "אנו מצפים שתפעל להבאת מחבלי חמאס לדין על פשעים נגד האנושות ורצח עם"

מטרת הביקור הייתה להפגיש את התובע באופן ישיר עם הזוועות שביצע החמאס ב 7/10 ולרתום אותו לחקירה חדה ובלתי מתפשרת לעשיית דין ברוצחים, בשותפיהם ובעוזריהם. במהלך הביקור בעוטף עזה ובאתר המסיבה ברעים, נחשף התובע לזוועות ולאחר מפגש עם אחד מאנשי זק"א, צפה בסרטונים ותמונות שתיעדו את הטבח. במהלך הביקור בעוטף עזה ובאתר המסיבה ברעים, נחשף התובע לזוועות ולאחר מפגש עם אחד מאנשי זק"א, צפה בסרטונים ותמונות שתיעדו את הטבח.

קאן אמר בסיום הביקור: "גם בקיבוץ בארי וגם בקיבוץ כפר עזה, וגם באתר של פסטיבל נובה למוזיקה ברעים, הייתי עד לסצנות של אכזריות מתוכננת. ההתקפות נגד אזרחים ישראלים חפים מפשע ב-7 באוקטובר מייצגות כמה מהפשעים הבינלאומיים החמורים ביותר, המזעזעים את מצפון האנושות, פשעים שה-ICC הוקם כדי לטפל בהם. בפגישתי עם משפחות קורבנות הפיגועים הללו, המסר שלי היה ברור: אנו מוכנים לעבוד בשיתוף איתם כחלק מהעבודה השוטפת שלנו כדי למצות את הדין עם האחראים".

"קראתי לשחרור מיידי וללא תנאי של כל בני הערובה שנלקחו על ידי חמאס וארגוני טרור אחרים. לא יכולה להיות הצדקה להחזקת בני ערובה, ובמיוחד להפרה בוטה של עקרונות יסוד של האנושות באמצעות לקיחת ילדים והמשך החזקתם. לא ניתן להתייחס לבני ערובה כמגנים אנושיים או קלפי מיקוח".

במהלך הביקור בישראל הדגישו במטה המשפחות הודגש שהציפייה היא עשיית צדק מול מעשי הזוועה שביצע חמאס וכי קיימת חובה של ממש לפתוח מיידית בחקירה נגד אותם אלו שלקחו חלק באכזריות ובאלימות שראינו בשבת השחורה.

מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים נמסר: "אנחנו מודים למר כרים קאן על ההחלטה יוצאת הדופן שלו להגיע ולעמוד לצד המשפחות לאחר הזוועות שביצע חמאס בישראל ב-7/10 ובהמשך החזקת החטופים. אנו מצפים שהוא יפעל להבאת מחבלי חמאס לדין על פשעים נגד האנושות ורצח עם. מדובר בחלק ממאבק משפטי בינלאומי רחב שמוביל מטה המשפחות בהובלת עו"ד יובל ששון יחד עם ד"ר שלי אביב ייני ועורכי הדין רז נזרי ודן אלדד לעשיית דין בפושעי חמאס ועוזריהם".

חמאס עזה הולנד מלחמת חרבות ברזל על שלשה פשעי עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד