ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
זה היה החשש

הדרג המדיני דחה פעולות לחילוץ החטופים בעזה

הצבא הציג לדרג המדיני פעולות להשבת חטופים, שלא אושרו מחשש לפגיעה במו"מ. בשבוע שעבר דווח כי נתניהו דחה במהלך השנים האחרונות שישה מבצעים שונים לחיסולו של יחיא סינוואר

הדרג המדיני דחה פעולות לחילוץ החטופים בעזה
דדי ברנע ויואב גלנט צילום: שחר יורמן

במהלך הפעילות הקרקעית בעזה, הצבא הציג לדרג המדיני פעולות מבצעיות להשבת חטופים שלא אושרו מחשש שהדבר יקשה על המשא ומתן להשבתם. כך מפרסם העיתונאי חיים לוינסון ב'הארץ'.

בדיווח נוסף נאמר כי ‏מערכת הביטחון הכינה מספר מבצעים לשחרור ולחילוץ חטופים משבי חמאס. המבצעים לא יצאו לפועל בסופו של דבר. לאחר לבטים, הוחלט שלא להוציא אותם לפועל - בשל חשש מסיכון חייהם של החטופים.

בסוף השבוע נקלע המשא ומתן למבוי סתום לאחר שבע פעימות של שחרור חטופים, רובם נשים וילדים, במהלכן הייתה הפוגה בלחימה.

בהקלטה של ראש שב"כ רונן בר, שהושמעה בכאן 11, הוא אמר כי הקבינט הציב לארגון את המטרה לחסל את חמאס ובכיריו. "זה המינכן שלנו. בכל מקום - בעזה, באיו"ש, בלבנון, בטורקיה ובקטאר. זה ייקח לנו כמה שנים, אבל אנחנו נהיה שם כדי לעשות את זה", אמר בר.

בשבוע שעבר פרסם העיתונאי בן כספית כי במהלך השנים האחרונות, הוצגו בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו שישה מבצעים שונים לחיסולו של יחיא סינוואר. את המבצעים הציגו בפניו שלושה ראשי שב"כ האחרונים - יורם כהן, נדב ארגמן ורונן בר. עם זאת, נתניהו דחה את כולם.

לפי הדיווח, לא מדובר רק בתכנונים תיאורטיים, אלא במבצעים שכבר היו סדורים ומוכנים. כמו כן, סד"כ הנוח'בה של החמאס גדל לאחרונה ביותר ב-100%, דבר שלא הדליק את הנורה האדומה במודיעין הישראלי.

יחיא סינוואר שחרור חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד