י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
עבר מספר שיפוצים

מחשש שייעצר: דובר משרד הבריאות של חמאס עבר בית חולים

בשל פעילות כוחות צה"ל בבית החולים שיפא, העתיק ד"ר אשרף אלקדרה, דובר משרד הבריאות בעזה, את פעילותו לבית החולים בחאן יונס מחשש שייעצר ע"י צה"ל. מצפייה משידורים חיים מבית החולים במהלך המלחמה ניתן להצביע בברור על נוכחות של אנשי משטרה של חמאס בכניסה הראשית לבית החולים

מחשש שייעצר: דובר משרד הבריאות של חמאס עבר בית חולים
ד"ר אשרף אלקדרה מתראיין לכתב ערוץ אלע'ד מבית החולים נאצר בחאן יונס צילום: צילום מסך

בית החולים נאצר בחאן יונס הוא בית חולים ממשלתי השייך למשרד הבריאות ברצועת עזה אשר בשליטת חמאס. הוא נחשב כבית החולים הגדול ביותר בדרום רצועת עזה, השני בגודלו ברצועה לאחר בית החולים אל שיפא בעיר עזה, והוא מעניק שירותים רפואיים לכ-800 אלף תושבים. בית החולים הוקם בשנת 1960 ועם השנים עבר מספר שיפוצים והרחבות. כיום הוא כולל בתוכו שלושה בתי חולים: בית החולים נאצר, יאסין ואל תחריר.

מאז תחילת המלחמה ובמהלכה קלט בית החולים מספר רב של נפגעים. זאת, לצד תושבים רבים שהוא משמש להם כמתקן מחסה. בית החולים נמצא כיום בתפוסה מלאה וזו גם הסיבה לכך שירדן הקימה בית חולים שדה באזור חאן יונס במטרה להוריד את העומס מבית החולים. עם תחילת הפסקת האש בעזה (24 נובמבר 2023) קלט בית החולים נאצר חולים ופצועים שפונו מבתי חולים בעיר עזה ובצפון הרצועה.

כמו כן, בשל פעילות כוחות צה"ל בבית החולים שיפא בעיר עזה, העתיק ד"ר אשרף אלקדרה, דובר משרד הבריאות בעזה, את פעילותו לבית החולים נאצר בחאן יונס. יתכן גם מחשש שייעצר ע"י כוחות צה"ל בעזה, כפי שנעצר לאחרונה ד"ר מחמד אבו סלמיה, מנהל בית החולים שיפא בגין שיתוף פעולה עם חמאס.

מאז תחילת המלחמה ועוד טרם הפסקת האש, קיבל בית החולים מספר משלוחי סיוע רפואי מטעם הצלב האדום הבינלאומי שכלל ציוד רפואי עבור חדרי הניתוח וחדר המיון. נראה, כי בית החולים קיבל עדיפות מצד ארגונים בינלאומיים בשל היותו בית החולים הגדול ביותר בדרום הרצועה, כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

מצפייה בסרטונים ומשידורים חיים מבית החולים נאצר במהלך המלחמה ניתן להצביע בברור על נוכחות של אנשי משטרה של חמאס בכניסה הראשית לבית החולים. במקום נמצאים באופן קבוע מספר כלי רכב מסוג טויוטה, ככל הנראה, כדי לאבטח את המקום ולשמור על הסדר הציבורי.

נכון לרגע זה, לא ברור האם ואיזה שימושים עשה בעבר, ועושה כיום, חמאס במתקני בית החולים נאצר. אולם, בעקבות חשיפת כוחות צה"ל בבתי חולים בצפון הרצועה ובית החולים שיפא בעיר עזה, של מנהרות, חדרי שליטה ואמצעי לחימה רבים, אין לשלול אפשרות כי חמאס מנצל גם מתקן אזרחי זה לצרכיה הצבאיים.

בית החולים נאצר נחשב לגדול ביותר בדרום הרצועה והוא מעניק שירותים רפואיים לאוכלוסייה של כ-800 אלף תושבים. בית החולים שייך למשרד הבריאות בעזה הנשלט ע"י חמאס. שמו הוסב בשנים האחרונות למתחם נאצר הרפואי הממשלתי. בנייתו החלה בשנת 1957 והוא החל להיות פעיל בשנת 1960 כאשר המצרים ניהלו את הרצועה. בשנת 1994 הוקם בבית החולים מבנה חדש בן שלוש קומות אשר נקרא בית חולים אל תחריר. בשנת 2016 שופץ בית החולים הודות לתרומות של תושבים בעיר ובשנת 2017 עבר שיפוץ נוסף והוקמה בו מחלקה קרדיולוגית, מחלקת לב בעלות של 284 אלף דולר תרומת הסהר האדום של קטאר. מנהל בית החולים הוא ד"ר נאהצ' אבו טעימה ומנהל חדר המיון הוא ד"ר מחמד קנדיל.

 

בית חולים חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד