כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אומץ לא רגיל

חייל אוקראיני מוקף חיילים רוסים מסר את מיקומו, הופצץ ושרד

חייל אוקראיני פצוע שהיה מוקף על ידי חיילים רוסים ונתקע בתעלה בעיר בחמוט, מסר את מיקומו לצבא אוקראינה והזמין תקיפה ארטילרית לעמדה שלו כדי לחסל את כל החיילים הרוסים. החייל האוקראיני בן 36, שהיה מוקף על ידי חיילים רוסים במשך שבועות, שרד והצליח לחזור ליחידתו

חייל אוקראיני מוקף חיילים רוסים מסר את מיקומו, הופצץ ושרד
כוחות החילוץ פועלים באוקראינה צילום: כוחות החירום האוקראינים

חייל אוקראיני פצוע שהיה מוקף בכוחות רוסים בעודו תקוע בתעלה בעיר בחמוט, הזמין מתקפה ארטילרית על עמדתו במעשה אמיץ מאד וזאת כדי לחסל את החיילים הרוסים. החייל סרהיי בן 36 שרד עם רסיסים קבורים עמוק בתוך רגליו.

קצת יותר מחודש לאחר שהקריב את עצמו למען ארצו, אמר הגיבור האוקראיני ל-CNN: "אני לא מאמין שעכשיו אני בבית החולים, לא בתעלה. לא חשבתי שאצליח לשרוד".

היחידה של החייל קיבלה פקודה להגן על התעלות בקו החזית המזרחי בפאתי בחמוט - עיר אוקראינית שהיתה במוקד העימותים העקובים מדם של המלחמה. הם היו אמורים להיות בתעלות במשך שלושה ימים, אך נותרו לכודים תחת אש אויב עזה במשך שבועיים. עבור חלק מחבריו, זו הייתה המשימה האחרונה שביצעו.

בהפגנת אומץ נוספת, אמר סרהיי לצוותי החילוץ לקחת תחילה את שאר החיילים הפצועים והוא המתין לסיוע נוסף.

צוותי חילוץ רבים ניסו להגיע לסרחיי במהלך השבועיים הבאים, אך הפגזות רוסיות קשות מנעו מהם להגיע לעמדתו, וחלקם נהרגו במהלך כמה נסיונות.

סרהיי שרד עם מים, תרופות, שוקולד ואפילו סיגריות אותם קיבל באמצעות מל"ט.

במקביל, חיילים רוסים השתמשו ברחפנים כדי להפיל רימונים ליד החייל האוקראיני. אחד מהם התפוצץ ליד גבו של חייל אחר וקרוב לרגליו שלו, אבל הם שרדו.

הדבר היחיד שנותר לסרהיי לעשות היה לתפוס מחסה כל עוד הוא יכל. במשך שלושה ימים הוא הסתתר כאשר כוחות רוסים סגרו על עמדתו. הם היו כל כך קרובים אליו שהוא יכול היה לשמוע אותם מדברים וידע על תוכניתם.

לאחר שקיבל את העובדה שסביר להניח שהוא ייהרג בכל מקרה, לחש סרחיי את הקואורדינטות של האויב למפקדו, ולמעשה קרא לתקיפות ארטילריה על עמדתו שלו.

הכוחות האוקראינים ביצעו מספר תקיפות מדויקות בזכות אומץ ליבו, אך החיילים הרוסים המשיכו להיות סביבו.

"הייתי מוקף באויבים" נזכר סרחיי. "כשהם לא שמעו אותי, לחשתי שוב את הקואורדינטות ברדיו והתותחים שלנו ירו לעברם".

לבסוף מפקדו אמר לו שהוא ינסה לזחול משם. הוא אמר כי לאחר ימים של ניסיונות נואשים לפנות אותו, מפקדו אמר לו בסופו של דבר שהדרך היחידה לשרוד היא "לזחול ולהתפלל".

כשהוא מתאושש מהטראומה מהשוחות במחלקה חמה בבית חולים, הוא עדיין לא רואה במעשיו משהו הרואי.

הוא אמר שהחיילים בקו החזית "משלמים מחיר גבוה מאוד, הם משלמים בדם שלהם".

מלחמת אוקראינה רוסיה פצועים ולדימיר פוטין ולודימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד