ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ביקורת מימין ומשמאל

ארה"ב עושה מאמץ לשכנע את ישראל וחמאס לחדש את המשא ומתן

ארה"ב לוחצת על ישראל וחמאס לחדש את השיחות, כך אמר גורם רשמי בבית הלבן. דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר כי חמאס אשם בהתמוטטות המשא ומתן, וכי "ישראל נשמעת לעצות האמריקניות להקטנת מספר הנפגעים האזרחים"

ארה"ב עושה מאמץ לשכנע את ישראל וחמאס לחדש את המשא ומתן
צה"ל בעזה - חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

ממשל ארה"ב עושה מאמץ אינטנסיבי לשכנע את ישראל וחמאס לחדש את המשא ומתן כדי שיוכלו שוב לעצור את הלחימה ולהחליף אסירים נוספים בחטופים, כך אמר דובר הבית הלבן ביום ראשון.

"אנחנו עדיין עובדים על זה ממש קשה, שעה אחר שעה, כדי לראות אם אנחנו יכולים להחזיר את הצדדים לשולחן ולראות אם אנחנו יכולים להזיז משהו", אמר ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בתכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC. "היינו רוצים שזה יקרה היום. אבל בכנות, אני פשוט לא יודע".

קירבי אמר כי חמאס אשם בהתמוטטות השיחות, ואמר כי הוא לא עמד בהסכם המקורי שלו להתחיל למסור שבויים המוחזקים בעזה. לדבריו, חמאס לא הצליח לייצר רשימה של נשים וילדים שיכולים להשתחרר בנוסף ל-105 בני הערובה ששוחררו. הוא אמר כי בין אלה שעדיין מוחזקים בעזה, יש שמונה או תשעה אמריקאים.

הוא אמר שישראל פתוחה לעצות של ארה"ב כיצד לדייק את התקיפות באופן שכמה שפחות אזרחים ייפגעו.

"אנחנו מאמינים שהם פתוחים למסרים שלנו למזער אבדות אזרחיות", אמר. הוא ציין כי ישראל פרסמה מפה המכוונת אזרחי לאזורים בטוחים. "אין הרבה צבאות מודרניים שיעשו את זה" אמר. "אז הם עושים מאמץ".

זה הוביל לביקורת הן משמאל והן מימין, כמה רפובליקנים התלוננו שהצוות של ביידן מנסה לעצור את ישראל, בעוד כמה דמוקרטים התלוננו שהוא לא עושה את זה מספיק.

הסנאטור לינדזי גרהאם, רפובליקני מדרום קרוליינה, האשים את שר ההגנה לויד אוסטין. בנאום ביום שבת הזהיר אוסטין כי על ישראל להגן על אזרחים בעזה ולמנוע אלימות כלפי פלסטינים מצד מתנחלים יהודים בגדה המערבית, כי אחרת "אתה מחליף ניצחון טקטי בתבוסה אסטרטגית".

מר גרהאם אמר לרשת CNN כי "אוסטין כל כך תמים, כלומר, פשוט איבדתי כל אמון בבחור הזה", אמר.

"אם היינו מותקפים ככה ב-11 בספטמבר 2001, אם מישהו היה קורא לנו תוך חודשיים לעשות הפסקת אש נגד אל-קאעידה, היינו צוחקים" הוסיף מר גרהאם. "אוסטין אומר לישראל דברים שאי אפשר לעשות".

מר גרהאם אמר שהפתרון שלו לחטופים יהיה לאיים על איראן, נותנת החסות של חמאס. "הייתי הולך לאיראן ואומר תקשיבו, אתם צריכים להגיד לחמאס לשחרר את בני הערובה האלה", אמר. "אם לא תעשו זאת, אתם תתחילו לשלם מחיר כבד יותר".

מהצד השני של הקשת הפוליטית, פרמילה ג'איאפאל, דמוקרטית מוושינגטון, אמרה באותה תוכנית שלממשל ביידן יש אחריות למנוע מישראל להרוג כל כך הרבה אזרחים.

"ארצות הברית לא יכולה לתמוך בהפצצות חסרות הבחנה - זו הדעה הנחרצת שלי", אמרה. "צריכים להיות לנו תנאים לגבי סיוע צבאי באותו אופן שאנו עושים לכל מדינה אחרת".

בזמן שהבית הלבן האשים את חמאס בהתמוטטות השיחות, הגב' ג'איאפאל הטילה את האשמה על ישראל.

"קטאר אמרה שחמאס עדיין ליד השולחן", אמרה "ישראל עדיין צריכה להיות ליד השולחן. למעשה, חלק מבני הערובה הישראלים אומרים שישראל עדיין צריכה לשבת ליד השולחן, כי מדובר במשא ומתן מורכב וזה לא קורה אלא אם שני הצדדים מוכנים להגיע להסכמה כלשהי".

ארצות הברית חמאס חטופים קטאר מלחמת חרבות ברזל שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד