כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לחקור ולהסיק מסקנות

המשפטן הבכיר: גרימת מותו של קסטלמן אינה "הוצאה להורג"

גרימת מותו אינה "הוצאה להורג" אלא אם היורה ירה תוך מודעות לכך שהוא יורה במי שאינו מחבל. לדבריו, הטרגדיה ממחישה את ההסתברות להתרחשות כזאת בנסיבות של ריבוי כלי נשק בידי אזרחים וריבוי מעשי חבלה. כך השופט בדימוס עודד מודריק

המשפטן הבכיר: גרימת מותו של קסטלמן אינה "הוצאה להורג"
עודד מודריק צילום: צילום מסך הערוץ הראשון

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב לשעבר פרופ' עודד מודריק מתייחס לאסון מותו של גיבור ישראל יובל דורון קסטלמן ז"ל ואומר כי גרימת מותו אינה "הוצאה להורג" אלא אם היורה ירה תוך מודעות לכך שהוא יורה במי שאינו מחבל. לדבריו, הטרגדיה ממחישה את ההסתברות להתרחשות כזאת בנסיבות של ריבוי כלי נשק בידי אזרחים וריבוי מעשי חבלה, כשהוא מציין כי גם בצבא מתחוללים לא מעט מקרים אסוניים.

האם צריך בשל כך להימנע מאחיזת נשק בידי אזרחים? נראה שבנסיבות השוררות במקומנו אין מנוס מרישוי רחב ממדים (אם כי מושכל ומותנה בהדרכה) שבדרך כלל עשוי להציל חיים, אומר השופט בדימוס מודריק ומציין כי ממש כשם שלמרות מאות התרחשויות קטלניות (גם חמורות) בדרכים מתקיים רישוי נרחב של נהגים (לצד הדרכה).

"כל זה אינו שולל את הצורך לחקור את נסיבות המקרה האסוני הזה ולהסיק מסקנות פרטניות אם הן נדרשות", מחדד השופט הוותיק מבכירי עולם המשפט.

יובל ז"ל.

הדברים מגיע ברקע טענות האב משה קסטלמן בראיונות לתקשורת: "הבן שלי נרצח. אין הגדרה אחרת למה שעשו לו". בראיון ל-ynet האב השכול: "זה לא אמור היה לקרות. החיילים התנהגו שם בצורה שלומיאלית. גם לי יש נשק אישי, ואני מודה שאני לא יודע מה אעשה בפעם הבאה. אם אני רואה שנכנסים מעורבים כאלה שמסכנים אותי, אז אולי אעדיף שלא להתערב".

"הבן שלי הוצא להורג, הוא נרצח. נרצח על ידי החיילים האלו", קבע האב והוסיף לציין בראיון, "אני לא חוקר, אני מבין בדיעבד שלא ביצעו נתיחה בגופה, שאין להם את הקליעים, אני לא יודע על מה הם מתבססים. אבל הם צריכים לבצע פה חקירה מלאה ושלמה ולהגיע לעובדות ופה זה צריך להסתיים בכתב אישום. אין שום דרך אחרת. מי שביצע את הירי הזה צריך לעמוד לדין על רצח".

עודד מודריק הוצאה להורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד