כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המייבין בדק: ככה נראה 'סדר שלישי' ברחבת הריקודים

סוד קסמה של הלהקה שכבשה את רחבות הריקודים • הכימיה יוצאת הדופן בין ה'פויקר' שגדל עם התופים ביד, הקלידן הצעיר שיוצר שלאגרים, הברסלבער המזמר והגיטריסט השקט עם המשמעת הצבאית • ביקורת מוזיקה

המייבין בדק: ככה נראה 'סדר שלישי' ברחבת הריקודים

במדור זה ננתח מידי שבוע להקה, תזמורת או זמר חסידי, לאחר התייעצות עם אישי מקצוע והאזנה לביצועים שונים, כמו גם בדיקה של חוויות מהשטח, קרי צעירים שהשתתפו באירועים בהם פעלו אותן תזמורות.

נפתח בלהקת סדר שלישי - להקה חדשה יחסית בתחום האירועים, שבדרך על טבעית קיבעה את מעמדה בשורה הראשונה של התחום.

במבט של משקיף מהצד, מדובר בלהקה הקוסמת לכל אחד, יש בה חינניות ומושלמות, הרמוניה וכימיה יוצאי דופן בין חבריה, והיא מציגה יצירתיות ממדרגה ראשונה והמון חדשנות.

נתחיל בזמר, אליקים ביננשטוק הוא חסיד ברסלב מהבית, כשהוא שר רואים שזו תמצית חייו, הפרנסה האמיתית והמרכזית שלו אינה מתחום המוזיקה, אצלו זה יותר סוג של הובי, בשירתו הוא מצליח לשלב את כל הסגנונות, חסידי/מזרחי/מודרני עם כל הניואנסים. מגזר אחר, עדה שונה, סקטור שונה, תמיד הוא מצליח להתאים את עצמו לאווירה, וליצור אחת כזו.

נמשיך עם הקלידן, המנהל המוזיקלי של הלהקה, אהרלה נחשוני שנישא לאחרונה, מצטיין בתכונה של חדשנות, יצירתיות ללא גבול, כל פתיח של שיר עובר תחת ידיו ומקבל משמעות שונה וזה לפני שעסקנו בשיר עצמו, כל המוזיקה מוארת באור שונה ומעניין, פתאום השיר הכי נדוש נשמע כשלאגר מפוצץ וכל זה בטוב טעם והרבה חן, יש לציין שהכישרון הזה סך הכול בן 21 ואם ימשיך כך - צפוי לו עתיד מזהיר.

נעבור למתופף, נחמן פראנק, מי שבגנים שלו כבר נטוע עמוק תחום המוזיקה, מגיל אפס כמעט הוא התאמן להנאתו על תופים. אחיו הוא חיליק פראנק, שנחשב היום לאחד מנגני הקלירנט הטובים בעולם, ובקיצור משפחה מוזיקלית. תוך מספר שנים הוא המריא בתחום חתונות ה"פויקער" (מנהג ירושלים בלע"ז) והפך להיות 'מלך' התחום, תוך שהוא עוקף מתמודדים ותיקים על התואר. גם הוא חבר להצלחה הזו, והתוצאות מדברות בעד עצמן. גם פרפורמר וגם מקצוען - שילוב די נדיר בתחום הספיציפי של התיפוף.

אחרון חביב הוא הגיטריסט של הלהקה, מתן זגורי, בוגר להקת הרבנות הצבאית, מוכשר באופן יוצא דופן שמעולם לא היה מעורב בתחום - אך תוך תקופה קצרה נכנס לעניינים. את יכולותיו רואים בשטח, למרות שהוא פחות שואו-מן. עדיין, אי אפשר להתעלם מביצועיו המדוייקים להפליא גם בפראזות הכי מסובכות, חינוך צבאי או לא?!

והחשוב מכל ב'סדר שלישי' - כל הגוונים האלה חוברים יחד למקשה אחת בכימיה מפליאה, ויוצרים פסיפס של שלמות, תמשיכו ככה והצליחו הלאה.

הנה כי כן, זהו סוד קסמה והצלחתה של 'סדר שלישי'.
תזמורת ביקורת סדר שלישי מוזיקה נחשוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד