א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נענתה לבקשת ארה"ב

ישראל תרחיב את הכנסת הסיוע לרצועת עזה

ישראל נענית לבקשת ארה"ב שהועברה בין היתר בביקורו של שר החוץ בלינקן בארץ, ותגדיל את היקף הסיוע שיכנס לעזה. גורם מדיני הסביר את ההחלטה: "המהלך חיוני ללגיטימציה הבין-לאומית ולהמשך הלחימה"

ישראל תרחיב את הכנסת הסיוע לרצועת עזה
משאיות סיוע נכנסות לעזה צילום: דוברות מתפ"ש

ישראל צפויה להרחיב בזמן הקרוב את היקפי הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, זאת בין היתר בשל לחץ אמריקני למהלך, כך פורסם ב"כאן 11". הפרטים סוכמו בביקורו של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בישראל בשבוע שעבר.

גורם מדיני הסביר מה גורם לפי שעה לעיכוב הכנסת הסיוע: "ברגע שיתאפשר לבדוק יותר כמויות - נכניס עוד". עוד הוסיף הגורם כי הכנסת הסיוע חיונית להמשך קבלת הלגיטימציה הבין-לאומית, המאפשרת את המשך הלחימה ברצועה.

השבוע דווח כי ממשל ביידן לוחץ על ישראל להגדיל בחזרה את כמות הסיוע ההומניטארי שנכנס לעזה לרמה שהייתה במהלך שבעת ימי הפסקת האש.

האו"ם וארגוני סיוע בינלאומיים נוספים חוששים כי חידוש הלחימה בעזה ובמיוחד בדרום הרצועה שם מרוכזים שני מליון פלסטינים תעמיק באופן משמעותי את המשבר ההומניטארי באזור.

על פי הדיווח ב'וואלה', ביום שישי, כאשר התברר שישראל אינה מאפשרת את כניסת המשאיות עם הסיוע לעזה, שר החוץ האמריקני בלינקן התקשר לשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, בלינקן אמר לדרמר שישראל צריכה לאפשר למשאיות הסיוע להכנס לרצועת עזה ולהמשיך באותם היקפי הסיוע שהוכנסו לעזה במהלך שבעת ימי הפסקת האש, כך לפי בכיר האמריקני.

עזה ארצות הברית אנתוני בלינקן מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד