כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הזירה מתחממת

בכירים בכוח קודס חוסלו; איראן מאיימת להגיב

המשטר האיראני מאיים בתגובה לפעולה שמיוחסת לישראל בסוריה בה נהרגו שני בכירים בכוח קודס. "שום פעולה נגד האינטרסים של איראן בסוריה לא תישאר ללא תגובה"

בכירים בכוח קודס חוסלו; איראן מאיימת להגיב
איברהים ראיסי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

איראן הזהירה היום (שני) כי היא תגיב על התקיפה בסוריה שבה נהרגו שניים מאנשי משמרות המהפכה בסוף השבוע. טהראן האשימה בתקיפה הזו את ישראל.

"שום פעולה נגד האינטרסים של איראן והכוחות המייעצים שלנו בסוריה לא תישאר ללא תגובה", אמר דובר משרד החוץ בטהראן, נאסר כנעני, כשנשאל על התקיפה. אלו היו ההרוגים האיראנים הראשונים מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר.

לפי הערכה, שני הקצינים האיראנים שנהרגו בסוריה בתקיפה ישראלית בדמשק בסוף השבוע שימשו בתפקידים בכירים במערך הטכנולוגי של כוח קודס האיראני וביחידת 340 שלו – שמספקת ידע וציוד טכנולוגי עבור השלוחות של איראן באזור וגם בסוריה.

שני האיראנים ממשמרות המהפכה שחוסלו

יחידה 340 עוסקת בפרויקטים טכנולוגיים הקשורים לאמצעי לחימה, וזאת כנראה הסיבה שהם שהו בסוריה ומצאו את מותם בתקיפה שיוחסה לישראל בסוף השבוע. באיראן אמרו שהשניים – מוחמד עלי עטאא'י שורצ'ה (דוקטור) ופנא תקי זאדה (מהנדס) – שהו בסוריה במסגרת משימת ייעוץ.

כזכור ביום שבת האחרון דווח באיראן כי שני אנשי משמרות המהפכה, מוחמד עלי אטאי שורצ'ה וטהא תקיזדה, נהרגו בסוריה בתקיפה המיוחסת לישראל. זאת לאחר שסוריה האשימה את ישראל בכך שתקפה בליל שבת מטרות בקרבת דמשק. סוכנות הידיעות הרשמית "סאנא" הסורית דיווחה כי נגרם נזק, וכי הטילים נורו מכיוון הגולן ומערך ההגנה האווירית הסורי הפיל את רובם.

לפי גורמי אופוזיציה סוריים התקיפה כוונה לאתרים של המליציות הפרו-איראניות בדרום דמשק, באזור הרובע השיעי א-סיידה זיינב.

איראן סוריה תקיפה בסוריה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד