י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברוך דיין האמת

הלם בחסידות: הדומ"צ של הקהילה הלך לעולמו

מחצר חסידות פינסק קרלין התקבלה הידיעה המעציבה על פטירתו של הגאון החסיד רבי יהודה צבי רכטשפר זצ"ל דומ"צ קהילת פינסק קרלין ומחשובי תלמידי החכמים בירושלים שהלך לעולמו לאחר שהתמוטט בימים האחרונים. הלווייתו תתקיים הערב

הלם בחסידות: הדומ"צ של הקהילה הלך לעולמו
הגה"ח רבי יהודה צבי רכטשפר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלם בחצר חסידות פינסק קרלין עם הסתלקותו של הגאון החסיד רבי יהודה צבי רכטשפר זצ"ל רב ודומ"צ הקהילה ומחשובי תלמידי החכמים בירושלים שהלך לעולמו בגיל 67, לאחר שהתמוטט ביום חמישי האחרון בעקבות המחלה שחלה ל"ע. 

המנוח זצ"ל נולד בירושלים בז' כסלו תשי"ז לאביו הגאון החסיד רבי חיים מיכל רכטשפר זצ"ל, מחסידי פינסק קרלין שהיה ה'בעל קורא' הידוע בחצר חסידות באיאן. אביו היה תלמיד חכם עצום ובבית אביו ינק את השקידה והאהבה לתורה. 

בבחרותו למד בישיבת 'באר יעקב' שם היה תלמיד מובהק של ראש הישיבה הגאון רבי משה שמואל שפירא זצ"ל שם קנה את תורתו בדרכי הלימוד. בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו, בתו של הרה"ג רבי נתנאל ידלר - גולדברג זצ"ל המלמד מתלמוד תורה 'עץ חיים' בירושלים. 

בחייו שימש כמו"צ של קהילת פינסק קרלין בירושלים, ר' יהודה נודע כתלמיד חכם גדול שכל ימיו לא פסיק פומיה מגרסא כפשוטו ממש, היה מתמיד עצום ששקד על התורה בהתמדה עצומה, והיה ענוותן ושפל ברך.

היה מקושר בלו"נ לאדמו"רי פינסק קרלין לאדמו"ר בעל ה'ארחות אהרן' זצ"ל ויבלחט"א האדמו"ר שליט"א שקיבל את הידיעה על פטירתו בדרכו לציון האדמו"ר רבי יוחנן מקרלין סטולין זצ"ל בטבריה לרגל יום היארצייט. 

היה קרוב למרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל והיה משומעי לקחו בשיעוריו ובפסקי הלכותיו. 

בשכונת מגוריו ארזי הבירה כיהן כרב ומו"צ בשכונה ורבים היו מפנים את שאלותיהם ההלכתיות למנוח זצ"ל בהיותו מורה הוראה לרבים. 

הסתלקותו בשיא פריחתו הכתה בהלם את מכריו הרבים בכלל וקהילת פינסק קרלין בפרט שהמומים מהסתלקותו. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים. 

מסע הלוויה הערב בשעה 21:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך בית המדרש דחסידי פינסק קרלין בשכונת בית ישראל בירושלים להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

פינסק קרלין הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד