י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מילה בסלע • צוריאל קריספל גילה בקראטה את מלחמת היצר

שאלון אסוציאציות: בכל שבוע יתבקש איש ציבור לכתוב בכמה שורות את האסוציאציות שמעלות בו מילות מפתח שונות • והשבוע: סגן ראש העיר אלעד, צוריאל קריספל, מסביר מי היה 'מרן' ומי זה 'אריה דרעי', איך הוא עושה 'שטייגען' עם 'סיגריות', ומה משמעותו של 'תפקיד מוניציפאלי' ב'אלעד' לצידו של 'שרוליק פרוש'

קריספל. צלם: באדיבות המצלם
קריספל. צלם: באדיבות המצלם

מרן - כשמו כן הוא. מושא להערצה ללא גבולות. הדמות שהייתה לי לאב עוד בטרם מלאו לי י״ג שנים. הרכות. החום. התקיפות. העוצמה. החינוך על ברכיו. הזכות לשמש אותו הן בלימוד תורה במשך שנים רבות והן שימוש פיזי. וכל המוסיף גורע

ש"ס - כור היתוך פרטי וציבורי. מפעל חיים ובית לכל בן עדות המזרח. כור היתוך שנותן לך להאמין. שאם תרצה... אין זו אגדה.

אלעד - הבייבי שלי. המקום שבו השקעתי את מירב ומיטב שנותי הבוגרות והיפות. אוהב כל מה ומי שיש בה.

ישראל פרוש - חבל שלא הכרנו לפני הבחירות.

אריה דרעי - מחולל המהפכה. האיש שנתן לכולם להבין כמה כח ויכולת טמונים בכל אחד ואחד מאיתנו. חלוץ אמיתי לפני המחנה. מפקד שלא משאיר פצועים בשטח. האיש שלא צריך לצעוק אחרי. האיש שכל היהדות החרדית בכלל. והספרדית בפרט. חבה לו המון. גם אם לא תמיד זוכרים זאת

תפקיד מוניציפלי - שרת של הציבור. מי שלא מבין את הזכות והחובה הנגזרת מכך. אין לו מה לחפש שם.

תחביב - מסעות בג׳ונגלים. טיולי ג׳יפים. בעלי חיים. קראטה ובישול.

שטייגען - להכין את השיעור היומי גם כשאתה נופל מעייפות. למסור אותו למחרת בכל הריתחא דאורייתא. לפשט אותו שגם הבעל בית הכי פשוט יבין את הסוגיא הכי קשה ביבמות. גם אם אתה עייף מת. ואחרי יום עבודה מפרך ומתיש ועדיין לא הכנסת כלום לפה חוץ מקפה שחור וחפיסת סיגריות.

בישול - לענג את השבת כפשוטו. למרות שבגילי כבר לא אוכלים מי יודע מה. אוהב לבשל בכל הסגנונות ומכל העדות. מזרח ומערב אצלי חיים בהרמוניה במטבח.

גדולי ישראל - הצופים שיושבים בראש תורן הספינה שעינם צופיה למרחוק. גם ולמרות קוצר ראייתנו.

טרור - תוצאה של סלחנות ומורך רוח של הניצבים מולו. דבר שצריך להרוג אותו ביום שנולד. מי האיש הירא ורך הלבב. ילך וישוב לביתו... (אהרונוביץ')

קראטה - הכלל הכי חשוב. יש מכות תברח. הכלל השני. לעולם אל תסיט עיניך ממבט לתוך עיני היריב. ג׳ מיצמצת. הפסדת. ד׳. טיימינג. ה׳. רק אחרי מליון פעם שביצעת תרגיל נכון וכולי האי ואולי. הוא יהפוך לך לטבע שני. רגע. זה לא מזכיר לך את מלחמת היצר?

סיגריות - האויב הכי מר שיש לי, שזורה סביבי מסך עשן.

ילדים - המתנה הכי נפלאה עלי אדמות שיכולנו לצפות לה. החברים הכי טובים והידידים האמיתיים שלך.

חינוך - בננו זה סורר ומורה... איננו שומע ב״קולנו״. הכל בלה בלה. אם אין דוגמה אישית ואם הילדים לא זוכים לשמוע את קולם של ההורים שלהם, איך שהם בפועל מבצעים קודם את מה שהם דורשים מילדיהם.

מעיין החינוך - בית היוצר ובית הגידול למימושה של המהפכה הרוחנית שאותה רקם, חזה ויצר מרן. ושלמענה מסר את גופו, רוחו ונשמתו.

צוריאל קריספל - היה דיין בשם ברוך שהתפאר בפני אחד מרבותיו שאצלו בבית דין כל פסקי הדין הם לאמיתה של תורה. ענה לו הרב. עדיף שאחרים יאמרו עליך ״ברוך. דיין האמת״...
אסוציאציות קריספל סיגריות קראטה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד