כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

האשכנזים מתעוררים: 'ההתפטרות מדאיגה'

לאחר התעלמות ממושכת ממאבק דרעי-ישי, התעוררו היומנים האשכנזיים לדווח • 'המודיע' החסידי: "הציבור החרדי כולו עוקב בדאגה אחר הסערה בש"ס" • 'יתד נאמן' הליטאי: "הנציגות החרדית עלולה להיחלש" • וגם 'המבשר' ו'הפלס' מוטרדים • אתמול תקף ח"כ יעקב מרגי את ההנהגה האשכנזית בשל התעלמותה מהפרשה

אריה דרעי. צילום: פלאש 90
אריה דרעי. צילום: פלאש 90

יומיים להתפטרותו הדרמטית של אריה דרעי מראשות ש"ס ובוקר לאחר התפטרותו מהכנסת, והיומונים האשכנזים סוף סוף מתייחסים לסערה שקורעת את הציבור החרדי.

אם עד אתמול התעלמו היומונים מהפרשה, הבוקר (ד'), כשהתברר שלא מדובר בספין, העיתונות החרדית האשכנזית התעוררה.

בעיתון 'המודיע', בטאון אגודת ישראל הוקדש אוזן שמואל בעמוד הראשון לכותרת: "הציבור החרדי כולו עוקב בדאגה אחר הסערה הפוקדת את תנועת ש"ס".

בגוף הכתבה נכתב: "הציבור החרדי כולו עוקב בדאגה רבה אחר תסערה בתנועה, אשר נוסדה על ידי מרן הגאון רבי עובדה יוסף זצוק"ל ומייחל כי יושרו בה כל הדברים הטעונים, והיא תצא למערכת הבחירות הקרובה מלוכדת ומאוחדת".

בהמשך הובאו דבריו של ח"כ ליצמן מאמש שקרא לדרעי לגלות אחריות ציבורית ולחזור בו מההתפטרות.

עיתון 'יתד נאמן' גם התייחס לפרשה תוך הפנייה לעמוד השני של העיתון ותחת הכותרת: "דאגה רבה בציבור החרדי: הרב אריה דרעי התפטר מהכנסת".

"רבנים ואישי ציבור רבים הביעו את חששם מההשלכות של ההתפטרות", נכתבה בידיעה, "שעלולה להביא להחלשת כוחה של הנציגות החרדית בכנסת, בימים שהיהדות החרדית חייבת לשנס מתניה לקראת מערכת הבחירות שבפתח שדברים רבים שבציפור נפשה תלויים בה יש לעשות הכל כדי להגדיל את הכוח החרדי שיעמוד בפרץ ויתקן את נזקי ממשלת הזדון ולכן תידרש נציגות חרדית גדולה וחזקה".

בעיתונים 'המבשר' ו'הפלס' הדגישו את ההתפטרות אך מתוך התייחסות לקונית: ב'המבשר' הוקדשה לכך כתבה בעמוד הראשון תחת הכותרת: "יו"ר ש"ס ח"כ הרב אריה דרעי הגיש את התפטרותו מהכנסת".

בעיתון 'הפלס' מופנים הקוראים מהעמוד הראשון לכתבה בעמוד ארבע תחת הכותרת: "יו"ר ש"ס התפטר מהכנסת". זאת ללא התואר 'הרב' לדרעי וזאת לפי מדיניות העיתון שלא העניק התואר לאף אחד מחכ"י ש"ס.

אמש תף ח"כ יעקב מרגי מש"ס את ההנהגה השאשכנזית והתלונן על התעלמותה מההשלכות של המאבק הפנימי: "נדהמנו שישי התקבל אצל הגראי"ל שטיינמן - אנו לא היינו מתנהגים כך", אמר.
אריה דרעי יומונים המודיע המבשר יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד