כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

דנון ל'בחדרי': "אדרוש לשלב חרדים בממשלה"

דני דנון בראיון ל'בחדרי חרדים': "אדרוש לשלב את המפלגות החרדיות בקואליציה הבאה - ובלי בוז'י ולבני"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

רגע לפני פתיחת הקלפיות בבחירות הפנימיות בליכוד, מעניק המועמד לראשות הליכוד ח"כ דני דנון ראיון ל'בחדרי חרדים'.


• ח"כ דנון, למה החלטת להתמודד לראשות הליכוד?

בימים אלה, ימי בחירות, אפשר להסתכל אחורה ולראות את הסטייה בהתנהלות של מפלגת הליכוד. אני מרגיש שהמפלגה שלי, אותה מפלגה שבנויה על פי סולם ערכיו של ז'בוטינסקי, אינה הולכת בדרך שנסללה לה. כאחד שגדל במפלגת הליכוד ורואה במפלגה את ביתו, קשה לי התחושה והחלטתי לקום ולהגיד את דברי כמו שאני נוהג לעשות מתוך אחריות ציבורית. בחרתי להתמודד לראשות הליכוד כדי להחזיר את התנועה לדרכה האמיתית- לדבר ימין ולעשות ימין.


• האם אתה מעריך שיש לך סיכוי של ממש לנצח את נתניהו?

ראש הממשלה היה בגילי כאשר הוא התמודד וניצח. כשאני מסתכל על הדרך שלי מההתחלה, אפשר לראות שהייתי כמעט בכל הוועדות של הכנסת, שימשתי כיו"ר שתי וועדות, סגן שר הביטחון ועוד. כשלחברי משה כחלון הייתה ביקורת, הוא בחר לפרוש מהמפלגה. אני החלטתי להתמודד ולעשות שינוי מתוך הליכוד ומי שיכריע יהיו חברי הליכוד.


• האם אתה מתכוון ליישר את ההדורים עם נתניהו לקראת הקדנציה הבאה?

ראש הממשלה ואני שותפים לערכים ולאידיאלים שמפלגת הליכוד מייצגת. ראש הממשלה ואני יודעים לעבוד בשיתוף פעולה ולקדם את הליכוד יחד. עם כל זאת, כשיש מחלוקת – היא נאמרת. אני מאמין שראש הממשלה מעריך אנשים כמוני, שאומרים את אשר על ליבם מאשר אותם אנשים שאומרים "אחד בפה ואחד בלב" ושאי אפשר לדעת איך הם יתנהגו מחר בבוקר. ניתן לראות שבמהלך כל מערכת הבחירות בנינו לא היטלנו רפש אחד בשני וניהלנו מערכת בחירות נקייה. אני מתחייב כי בליל ה- 31 בדצמבר אעבור בית-בית על מנת להבטיח את ניצחון הליכוד מול השמאל.

בלי לבני ובוז'י
• מה יהיו הדרישות שלך במקרה שתשובץ במקום גבוה?

אינני עוסק כרגע במחשבות כאלה. דרך ארוכה לפנינו של החזרת הליכוד לדרך האמיתית. מחשבות מסוג אלה מקדימות את המאוחר ואינן תורמות למהלך.


• האם תדרוש מראש הממשלה לאחר הבחירות לצרף את החרדים לקואליציה?

בוודאי. בבחירות האחרונות ראינו מה טבעם של איחודים וחיבורים שונים שאין להם קשר עם המציאות. השותפות בין המחנה הלאומי לבין השמאל (יאיר לפיד וציפי לבני) הולידו מדיניות הרסנית שהעכירה את עתידה של מדינת ישראל וגרמה לנזק רב. גם בבחירות הקודמות טענתי שהחרדים הינם שותפינו הפוליטיים הטבעיים ואמשיך לפעול כך שהחרדים יהיו חלק מהממשלה בראשותנו בעוד מספר חודשים.


• האם אתה תומך בצירוף מפלגה נוספת לליכוד, למשל הבית היהודי?

מפלגת הליכוד היא ביתו של המחנה הלאומי ומאגדת תחתיה אין ספור גוונים של עם ישראל. אני בהחלט מאמין בחיבור שנובע מערכים משותפים ולא ממשחק כיסאות לא ברור. מפלגת הבית היהודי נכללת תחת מטריית המחנה הלאומי אותו מנהיגה הליכוד ואני באופן אישי שמח על שיתוף הפעולה הקיים עמם. אבל, לכל תנועה יש דרך וערכים שחלקם דומים וחלקם אינם זהים. אחת הסיבות שבגללם איבדו הבוחרים את אמונם בליכוד ומחפשים את דרכם במפלגות סקטוריאליות אחרות, היא שהליכוד לא שמר על זהותו. הייתי נגד החיבור לליברמן וגם כעת אני נגד החיבור לבנט.


• מה לדעתך יש לעשות כדי לשפר את המצב של הליכוד בסקרים?

התשובה פשוטה מאוד הדבר היחיד שיחזיר את המנדטים האובדים אלינו היא החזרת הדרך. מורשתו של ז'בוטינסקי, חמשת הממי"ם, אומץ ליבו של רוה"מ לשעבר מנחם בגין ז"ל- כל המונחים הללו הינם חלק בלתי נפרד ממשנתה של תנועת הליכוד ולכן הדבר היחיד שצריך לעשות כרגע, הוא לחזור ולהניף את הדגל הבטחוני- מדיני לצידו של הדגל החברתי- כלכלי ולהשיב את הליכוד הביתה. עלינו לדאוג כי בממשלה הבאה בראשותנו נוביל את העשייה החברתית.


• האם אופציה של ממשלת אחדות עם החרדים והעבודה ריאלית מבחינתך?

כפי שאמרתי קודם, אני מתנגד נחרצות לשותפות פוליטית שאינה על בסיס אידיאולוגי. דרכה של מפלגת העבודה והשמאל ההזוי בהנהגתם של הצמד החדש בוז'י- לבני, אינה משיקה כלל דרך הליכוד ולכן איני תומך של ישיבה בממשלה עמם כל עוד הם לא ילכו בדרכינו.
דני דנון ליכוד פריימריס נתניהו הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד