כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
וְעַל נִסֵיךָ שֶׁבְּכָל יוֹם עִמָנוּ

דיווח דרמטי: טיל ששוגר מעזה פגע בבסיס בו מאוחסנים טילים גרעיניים

ניתוח לוויני גילה, כי טיל ששוגר מעזה ב-7 באוקטובר פגע בבסיס צבאי בארץ. על פי הידוע, טילים בעלי יכולת גרעינית מאוכסנים בבסיס שהותקף. ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי "סביר להניח שהם לא היו בסכנה"

דיווח דרמטי: טיל ששוגר מעזה פגע בבסיס בו מאוחסנים טילים גרעיניים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

טיל ששוגר מעזה ב-7 לאוקטובר לעבר מרכז הארץ על ידי חמאס, פגע בבסיס צבאי ישראלי שבו על פי הידוע, מאוחסנים טילים בעלי יכולת גרעינית של ישראל, כך על פי ניתוח צילום לוויין של ה'ניו יורק טיימס'.

בעוד הטילים עצמם לא נפגעו, נחיתת הטיל בבסיס במרכז הארץ, גרמה לשריפה שהתקרבה למתקני אחסון טילים וכלי נשק רגישים אחרים.

ישראל מעולם לא הודתה כי היא מחזיקה ארסנל גרעיני, למרות שארה"ב, ומנתחי תמונות לוויין מסכימים כולם שלישראל יש לפחות מספר לא קטן של נשק גרעיני.

הנס קריסטנסן, מנהל פרויקט המידע הגרעיני של הפדרציה של מדענים אמריקאים, אמר ל'ניו יורק טיימס', כי הוא מעריך שיש כ-25 עד 50 טילי יריחו בעלי יכולת גרעינית בבסיס, כך על פי מומחים ומסמכים ממשלתיים, טילי יריחו של ישראל מצוידים לשאת ראשי נפץ גרעיניים.

ראשי הנפץ הללו נשמרים ככל הנראה במקום נפרד הרחק מלב הבסיס ולכן לא היו תחת איום במהלך התקיפה, אמר קריסטנסן, שחקר את הבסיס בעבר.

התקיפה שלא דווחה עד היום, היא המקרה הידוע הראשון של פגיעה פלסטינית במקום שמכיל נשק גרעיני ישראלי. לא ברור אם המחבלים ידעו לאן הם מכוונים, מעבר לידיעה שזה פשוט בסיס צבאי.

העיתון מציין כי ההתמקדות באחד המקומות הצבאיים הרגישים בישראל ,מלמדת כי היקף התקיפה ב-7 באוקטובר היה אפילו גדול מהידוע, ושטילים יכולות לחדור למרחב האווירי סביב הנשק האסטרטגי השמור של ישראל.

התקיפה באזור כללה טילים רבים במשך מספר שעות, לא ברור כמה רקטות יורטו על ידי מערכת ההגנה האווירית של כיפת ברזל, וכמה הצליחו לחמוק ולפגוע בבסיס. בנוסף דיווח ה'טיימס', כי בחלק מהמקרים כיפת ברזל "היתה בהלם" מכמות הטילים ששוגרה לישראל.

דובר מטעם צה"ל סירב להגיב על ממצאי העיתון, עם זאת, נראה שישראל פעלה נגד מעזה. תמונות לוויין עדכניות מראות סוללות עפר ומחסומים חדשים שנבנו סביב עמדות צבאיות בסמוך למקום פגיעת הרקטה, ככל הנראה כדי להתגונן מפני התקפות עתידיות.

העיתון דיווח כי השריפה התגלתה באמצעות תמונות לוויין פומביות של נאס"א לגילוי שריפות. לא הייתה שריפה -בעוצמה דומה בבסיס מאז 2004 לפחות.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל יירוט טילים מתקפת טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד