כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מגעים לפשרה

בית המשפט יכריע: האם נושא נשק יכול לאבטח אתר בניה

לאחר שבית המשפט קיבל את עמדת הקבלנים שטענו שהעיריות סוגרות את האתרים ללא סמכות והוסכם כי יש להעמיד בכל אתר נושא נשק - כעת נשאלת השאלה מי נחשב שומר לאתר הבניה

בית המשפט יכריע: האם נושא נשק יכול לאבטח אתר בניה
דירות/נדל"ן צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לפני כחודש בית המשפט אישר את דרישת חברות הבניה והקבלנים לפתיחה מחודשת של אתרי הבניה בתוככי הערים, שהיו מושבתים בתקופה שקדמה לכך. לפי הסיכום שהושג, בכל אתר יוצב שומר אותו יממן הקבלן והעירייה תוכל לבקש שהמאבטח יהיה חמוש. כמו כן עובדים פלסטינאים לא יוכלו לחזור לעבודה אלא רק בעלי תעודת זהות כחולה בלבד או עובדים זרים עם אשרת עבודה ועוד.

היום (שני) התקיים דיון בבית המשפט בפרטי ההסכם שהושג. המדינה הגישה הבהרה לבית המשפט בו היא טוענת "כי בעקבות מתן פסק הדין פנו גורמי המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל וביקשו למסור הבהרתם למצב החוקי הנגזר מהוראות הדין, ולדיוק המושגים הנכללים בהסכמות שהושגו. בשל כך המדינה מבקשת להבהיר כי המונח מאבטח, הוא למעשה שומר בעל רישיון על פי הדין. הצבת מאבטח חמוש מחייבת קבלת אישור מהמשרד לביטחון לאומי לעניין זה, וכלל האישורים הדרושים על פי דין. עוד יובהר כי בהתאם לדין הקיים, לא ניתן להציב בכניסה לאתר הבנייה אדם בעל רישיון לכלי ירייה פרטי לצורך אבטחת האתר".

העיריות טענו באמצעות עו"ד אורי הברמן כי "המתווה מיושם בשטח - אתרי הבנייה שבו לפעילות, ובכניסה לאתרים ניצבים אנשים עם או בלי נשק, לפי העניין והצורך, מה שמאפשר את הפעילות תוך שמירה על ביטחון הציבור". בשל כך יש לדחות את עמדת המדינה. סוכם כי בית המשפט יעניק לצדדים זמן כדי להגיע לפשרה מוסכמת.

 

אתר בניה נדל"ן נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד