ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
שבריר שניה

"המחלץ היה מחבל": הספור הלא ייאמן של הלוחם החרדי הי"ד

אירוע בו היה יכול להיחטף חייל וכן גופה של חייל אחר נמנע בחסדי שמיים, לאחר שהלוחמים שמו לב שהנהג המלחץ הוא מחבל חמאס שהתכוון לחטוף אותם לעזה

"המחלץ היה מחבל": הספור הלא ייאמן של הלוחם החרדי הי"ד
בנימין לב הי''ד צילום: באדיבות המצלם

בנימין לב הי"ד, חייל צה"ל חסיד חב"ד מצרפת ששירת בפלגת חץ החרדית מחטיבת הצנחנים, נפל בקרבות בגבול עזה. במהלך אירוע שנערך לזכרו סיפר חברו את הסיפור הלא ייאמן הבא. "במהלך הקרבות שני חיילים נפצעו וצעקנו לחובש. הוא היה זקוק למכת אש כדי לצאת מהמקום שהוא נמצא בו ולעזור לפצועים. בנימין, בלי לחשוב פעמיים, יצא מהבטונדה ורץ לתת מכת אש כדי לאפשר לחובש לצאת. תוך כדי ריצה הוא חטף כדור". ולמרות זאת, "הוא היה כל כך רגוע ואמר לחובש - 'קיבלתי כדור, אני לא יודע איפה'. החובש עשה כל מה שאפשר כדי להציל אותו".

ואז הסיפור ממשיך לשלב בו היה נדרש לפנות את הפצוע "הגיע אלינו רכב, הנהג הוציא את הראש מהחלון, סימן שנעלה ועשה צורה של לב בידיים, בלי להגיד שום דבר", סיפר הלוחם. "העלינו את בנימין עם החובש גבריאל, והמטרה הייתה להגיע כמה שיותר מהר למרכז רפואי. בדרך, בנימין כבר נפטר, הוא לא הספיק להגיע לבית החולים".

ואז נפלה עליו ההכרה כי "הנהג היה מחבל. הוא רצה לחזור לעזה עם כוחות של צה"ל וידע שכדי לעבור את כל המחסומים הוא צריך חיילים ברכב. כשהוא יצא מהש"ג של כפר עזה, המחבל כמעט עשה תאונה עם רכב צבאי. החיילים שהיו ברכב הצבאי התכוונו לירות עליו. גבריאל ניסה להסביר להם שזה אדם מהיישוב, אילם, ושהוא בא לעזור להם. אבל הם לא נתנו לו לצאת משם, הם עיכבו אותו ולקחו אותו לחקירות. מסתבר שהמחבל הזה בא מעזה, ופשוט רצה לחזור הביתה עם בנימין וגבריאל. ברוך השם שעצרו אותו. הסיפור הזה היה יכול להיגמר אחרת לגמרי".

אביו, הרב נתנאל לב מברינואה אמר בהלם כי "לא ידעתי על הסיפור הזה בכלל. התרגשתי מאוד לשמוע גם על מסירות הנפש של בני וגם על ההצלה הזו. מסתבר שגם בתוך החושך הגדול, רואים את נקודת האור".

חטיפה חטופים מלחמת חרבות ברזל חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד