י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
שמעו ושמרו בבטן

החטופים מספקים מידע על תוכניות חמאס

חטופה שחזרה משבי חמאס, שככל הנראה מבינה ערבית, סיפרה לקצין שהוצמד לה: "כל הזמן שמענו שם את התכנונים שלהם" | לדבריה, הם תכננו איך לפגוע במסוקי קרב וכלי טיס בלתי מאויישים של צה"ל

החטופים מספקים מידע על תוכניות חמאס

כמה מהחטופים ששבו ארצה משבי חמאס בשבוע שעבר נחשפו למידע ותכנון של ארגון הטרור לפגוע במסוקי קרב וכלי טיס בלתי מאויישים של צה"ל, ואף היו עדים לירי בזמן אמת. המידע הצטבר בין היתר באמצעות קציני צה"ל שהוצמדו לשבויים שהחלו להיפתח ולספר את שעבר עליהם בשבי. גם לאחר השחרור מבית החולים, הקצין שהוצמד לשבוי נותר בקשר יום-יומי איתו.

ב'כאן חדשות' נחשף כי אחת החטופות סיפרה: "כל הזמן שמענו שם את התכנונים שלהם, היו עקבות בכל מקום. כל הזמן שמענו את היריות. הנחנו שאלו הניסיונות שלהם להוריד מזל"טים ומסוקים". ההנחה היא שניסיונות לפגוע במזל"טים ומסוקים בוצעו סמוך למקום הימצאם של חלק מהחטופים, ולכן היו עדים לכך.

מאז הפעימה הראשונה של עסקת החטופים, הוקם מאגר מיוחד שבו תיק אישי עבור כל אחד מהם - שאליו נאספות כל העדויות והממצאים שמסרו. במאגר נאספו בין היתר ראיות מודיעיניות על ידי שב"כ וצה"ל, לצד עדויות וראיות פורנזיות על השבי - כמו ממצאים פתולוגיים וסימנים גופניים.

המטרה העיקרית היא שעדויות וראיות אלה ישמשו בשני מישורים משפטיים: ההעמדה לדין של מי שלקח חלק בטבח ובחטיפה, והזירה המשפטית הבין-לאומית, שלטובתה נאספים ממצאים המעידים על פשעי מלחמה ועל יחסם של מחבלי חמאס לחטופים.

מלחמת חרבות ברזל חמאס חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד