כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
קיימת תוכנה זדונית

אתר גרעין בריטי נפרץ על ידי קבוצות הקשורות לרוסיה ולסין

בבריטניה מדווחים כי אתר גרעין נפרץ על ידי קבוצות הקשורות לרוסיה ולסין. החשש שעדיין קיימת תוכנה זדונית

אתר גרעין בריטי נפרץ על ידי קבוצות הקשורות לרוסיה ולסין
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

אתר הגרעין המסוכן ביותר בבריטניה, Sellafield, נפרץ על ידי קבוצות סייבר הקשורות בקשר הדוק לרוסיה וסין, כך דיווח ה'גארדיאן'. הגילוי המדהים והשפעותיו הפוטנציאליות הוסתרו בעקביות על ידי צוות בכיר באתר הגרעיני, כך עולה מהחקירה.

הרשויות לא יודעות בדיוק מתי מערכות ה-IT נפגעו לראשונה. אך מקורות אמרו לעיתון כי תקלות זוהו לראשונה כבר בשנת 2015, כאשר מומחים הבינו כי תוכנות זדוניות רדומות - תוכנות שיכולות לארוב ולשמש לריגול או לתקוף מערכות - הוטמעו ברשתות המחשבים של Sellafield.

עדיין לא ידוע אם התוכנה הזדונית הוסרה. ייתכן שהמשמעות היא שחלק מהפעילויות הרגישות ביותר של סלפילד, כמו העברת פסולת רדיואקטיבית, ניטור דליפות של חומר מסוכן ובדיקת שריפות, נפגעו.

מקורות טוענים שסביר להניח שהאקרים זרים קיבלו גישה לדרגים הגבוהים ביותר של חומר סודי באתר, המשתרע על פני 6 קמ"ר בחוף קמבריה והוא אחד המסוכנים בעולם.

החקירה נמשכה שנה וגילתה פריצת סייבר, זיהום רדיואקטיבי ומקום עבודה רעיל ב-Sellafield. באתר יש את המאגר הגדול ביותר של פלוטוניום על פני כדור הארץ והוא מזבלה רחבת ידיים לפסולת גרעינית מתכניות נשק ועשרות שנים של ייצור חשמל אטומי. במקום יש יותר מ-11,000 עובדים.

דובר החברה אמר בתגובה: "חלק מהנושאים הספציפיים נמצאים בחקירות מתמשכות, ולכן איננו יכולים להגיב יותר בשלב זה".

 

נשק גרעיני בריטניה רוסיה פריצת סייבר סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד